کد خبر: ۲۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۳۱ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 22
تصور کنید که هر چهار چرخ خودروی شما به طور کامل فرمانپذیر بوده و مثل برخی از وسایل نقلیه حاضر در فیلم های علمی تخیلی توانایی حرکت به سمت راست و چپ را داشته باشد.

به گزارش آی تابناک : مسلما در این صورت خواهید توانست به راحتی آب خوردن خودروی خود را پارک نموده و یا مانورهای مشابه دیگر را انجام دهید.

protean-electric-360-degree-wheel-motors (6)

اگر چه ایده چنین ایده ای جدید نیست، اما به دلیل برخی محدودیت ها تاکنون به واقعیت تبدیل نشده است. به تازگی شرکتی آمریکایی به نام پروتئان (Protean) اعلام کرده با رفع موانع موجود توانسته ماژولی را برای چرخ ها بسازد که قابلیت چرخش 360 درجه را دارد.

protean-electric-360-degree-wheel-motors (3)

این ماژول 360+ نام داشته و به شکل ساده می توان آن را به چرخک های گردانی که در زیر صندلی ها به کار گرفته می شوند، تشبیه کرد. البته این ماژول بسیار پیشرفته بوده و از بخش هایی چون پیشرانه، سیستم تعلیق پنوماتیکی و فرمان تشکیل یافته است.

protean-electric-360-degree-wheel-motors (4)

پیشرانه پروتئان 360+ در حقیقت یک موتور الکتریکی است که توانایی تولید 107 اسب بخار قدرت و 1250 نیوتن متر گشتاور دارد. حال تصور کنید به جای چهار چرخ معمولی، از چهار ماژول پروتئان 360+ در یک خودرو استفاده شود؛ در این حالت با ضرب ارقام فوق در عدد 4 با قدرت و گشتاوری عظیم روبرو خواهیم شد.

protean-electric-360-degree-wheel-motors (7)

از آنجایی که ماژول 360+ فقط از قسمت فوقانی خود به بدنه خودرو متصل می شود، امکان چرخش 360 درجه برای آن فراهم شده است. با توجه به این ویژگی خودروهای مجهز به 360+ قدرت مانورپذیری بسیار بالایی پیدا کرده و قادر خواهند بود عملا در هر جهتی حرکت کنند.

protean-electric-360-degree-wheel-motors (5)

در بیانیه منتشر شده، شرکت پروتئان از یک وسیله نقلیه عمومی آینده نگرانه برای نمایش کاربردهای ماژول 360+ استفاده کرده است. این شرکت تکنولوژی خود را برای اتومبیل های عمومی یا شخصی و همچنین خودران یا عادی مناسب می داند

مدیرعامل شرکت پروتئان KY Chan در اظهار نظری جالب گفته رشد خدمات مرتبط با حمل و نقل شهری شتاب بیشتری به خود گرفته و این حوزه نیازمند وسایل نقلیه ای جدید است. وی افزوده خودروهای به کار گرفته شده در این بخش باید به تکنولوژی های نوبین مجهز شوند تا با اهداف خود تناسب بیشتری داشته باشند.

protean-electric-360-degree-wheel-motors (9)

هنوز مشخص نیست که پروتئان چه برنامه هایی برای ماژول پیشرفته و کاربردی خود دارد. شاید این شرکت لایسنس تکنولوژی خود را در اختیار سایر کمپانی ها بگذارد، شاید هم ماژول های تولیدی خود را مستقیما به خودروسازان بفروشد.

در هر حال اختراع مجدد چرخ از سوی  پروتئان جای تحسین داشته و فراگیر شدن ماژول 360+ قطعا نقشی مثبت در رانندگی آسان تر در شهرهای بزرگ و پرترافیک خواهد داشت.

منبع : autoevolution 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار