کد خبر: ۲۵۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۲۹ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 20
اخیرا در خبری به شما عزیزان اعلام کردیم که اپلیکیشن تیمز مایکروسافت با تشکیل جمعیت 13 میلیون نفری از مهم‌ترین رقیب خود سبقت گرفته است. ظاهرا مدیرعامل Slack بر حسب سیاست کوچک شمردن یا بر حسب سهل انگاری، قصد قبول کردن این خبر را ندارد. وی ترکیب تیمز و آفیس را مانند ترکیبات با Google+ می‌خواند.

به گزارش آی تابناک : مایکروسافت در هفته گذشته اعلام کرده است که در حال حاضر بیش از 13 میلیون کاربر از نرم‌افزار چت مایکروسافت تیمز  استفاده می‌کنند. نقطه عطفی که به این معنی است که تیمز از برنامه Slack پیشی گرفته است. در حالی که اخبار قابل توجه است، تعداد کاربر فعال کل داستان را نمی‌گویند.مایکروسافت سرویس محبوب آفیس 365 خود را تحت عنوان اهرم قدرت در اختیار دارد تا تیمز مایکروسافت را به شرکتها بسپارد و این استراتژی تا اینجا خوب عمل کرده است.

استوارت باترفیلد، بنیانگذار و مدیر اجرایی Slack، بیش از دو سال قبل، یک آگهی کامل در نیویورک تایمز را منتشر کرد، با استقبال از رقابت مایکروسافت و نشان دادن اینکه Slack بیش از اندکی در مورد غول نرم‌افزاری عصبی است. در حال حاضر مایکروسافت Slack را از لحاظ تعداد کاربر خام جا گذاشته است و از آن عبور کرده است اما باترفیلد می‌گوید که او نگران رشد سریع تیمز مایکروسافت نیست. باترفیلد در یک کنفرانس تجاری در روز دوشنبه گفت: "اگر این رشد براساس توزیع بزرگتر [Office 365] باشد، من فکر نمی‌کنم که واقعا یک تهدید باشد”، CNBC این گزارش را ارائه داد.

باترفیلد تلاش مایکروسافت را ضعیف در نظر گرفت و آن را با تلاش‌های ناموفق شرکت برای رقابت بینگ با غلبه موتور جستجوی عظیم گوگل مقایسه کرد. باترفیلد گفت:

ده‌ها میلیارد دلار برای آن [موتور جستجو] هزینه شد و من نمی‌دانم که سهم آنها در حال حاضر چه میزان است. 9 درصد یا چیزی شبیه آن است.

در مقایسه‌ای دیگر، باترفیلد اشاره کرد که Google+ با شکست مواجه شد. با تمام خدماتی که گوگل سعی کرد با آن ترکیب کند.

یکی از نقاط اصلی اشتباه وی همینجا است که او ترکیبات نرم‌افزاری با یک نرم‌افزار فرا شکست خورده مانند Google+ را برابر با ترکیب نرم‌افزاری با نرم‌افزاری به محبوبیت و قدرت آفیس می‌داند. آفیس مایکروسافت جزو پر فروش‌ترین نرم‌افزارهای جهان است و مخلوط شدن آن با نرم‌افزارهای جانبی دیگر بارها و بارها دیده شده است.

Slack بر روی منافع انسانی و عشق نرم‌افزار آن متمرکز شده است

Slack بر روی منافع انسانی نرم‌افزار خود متمرکز شده است و حصول اطمینان از این که مردم از برنامه استفاده می‌کنند. این بخش مهمی از آگهی کل صفحات Slack بود و به مایکروسافت هشدار داد که باید عشق و علاقه محصول را نشان دهد و "رویکرد کاملا متفاوتی برای حمایت و همکاری با مشتریان برای کمک به آنها در کار با روشهای جدید و بهتر” نشان دهد.

مایکروسافت بر روی این بخش کلیدی کل UX برای رقابت بین Slack و تیمز مایکروسافت متمرکز نشده است و شما فقط باید از هر دو سرویس برای درک تفاوت آنها استفاده کرده باشید. تیمز مایکروسافت با آفیس، اسکایپ و خدمات ابری مایکروسافت در هم تنیده شده است، اما این شرکت در زمینه ادغام‌های شخص ثالثی که Slack ارائه می‌دهد و کیفیت کلی و پختگی عقب است. در عین حال، Slack در بخش ویدئو و جلسات صوتی عقب به نظر می‌رسد، اما مایکروسافت با اسکایپ عمیقا یکپارچه است، و این باعث می‌شود برگزاری جلسات و ضبط آنها را بسیار آسان‌تر باشد.

این تفاوت‌های کوچک نشان می‌دهد که دو این سرویس چت برای مشتری‌های مختلف ساخته شده‌اند. مایکروسافت دارای مجموعه‌ای گسترده از کسب و کارهایی است که بر روی نرم‌افزارها و خدماتش متکی هستند، در حالی که Slack تلاش می‌کند تا به سازمان‌ها بپیوندد و بسیاری از شرکت‌های کوچک و تازه کار را به استفاده از نرم‌افزار خودش متقاعد کرده است. چالش Slack این است که افراد را برای استفاده از خدماتش مجبور به پرداخت پول کند و مایکروسافت قصد دارد مردم عاشق استفاده از سرویسش شوند. در حال حاضر Slack دارای بیش از 88،000 مشتری پرداخت کننده است، اما هنوز بیش از 500،000 سازمان از برنامه رایگان استفاده می‌کنند.

مایکروسافت در تلاش بوده است تا کسب و کارها را به استفاده از تیمز توسط توسط اشتراک Office 365 خودش تشویق کند. مایکروسافت این هفته کنفرانس شرکای Inspire در لاس وگاس  را برگزار کرد و در طی سخنرانی افتتاحیه، هزاران نفر از شرکت کنندگان تشویق به نصب برنامه موبایلی مایکروسافت برای دریافت یک فنجان قهوه استارباکس شدند. مایکروسافت بسیاری از شرکا را با برخی از تغییرات مجوزها خشمگین کرده بود که به سرعت تغییر یافتند و شرکت قهوه ماکیاتو استارباکسی الهام گرفته از کلود مایکروسافت را برای عذرخواهی به صورت رایگان پخش کرد.

گزارش‌های اخیر نیز نشان داده است که تیم‌های فروش مایکروسافت در حال تمرکز بر گرفتن افراد برای استفاده از تیمز در طول سال‌های آینده هستند. این بدان معناست که در ماه‌های آینده شاهد رقابت بیشتر با Slack خواهیم بود.

مایکروسافت در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده است که از Slack پیشی گرفته است، اما این لزوما به این معنی نیست که مردم از استفاده از تیمز لذت می‌برند یا هر روز ساعت‌ها از آن استفاده می‌کنند. مایکروسافت اشتباهی انجام داد و آن نادیده گرفتن کسب و کارهای کوچکی بود که از تیمز به صورت جدا از Office 365 استفاده نمی‌کردند و تنها در سال گذشته نسخه رایگان این نرم‌افزار را ارائه داد.

اکنون برای تیمز مایکروسافت کلید، جذب مشتریان جدید و قدیمی مایکروسافت است، نه فقط کسب و کارهایی که از آفیس مایکروسافت استفاده می‌کنند. در غیر این صورت، Slack همچنان به جذب نسل بعدی مشتریانی که به چیزی که مایکروسافت پیشنهاد می‌دهد اهمیتی نمی‌دهند، ادامه خواهد داد و آنها با خوشحالی از G Suite و Slack برای ساختن نسل بعدی کسب و کارهای دیجیتال استفاده خواهند کرد.

در انتها اما باید در نظر گرفت که در حال حاضر با وجود پیش‌گام بودن Slack مایکروسافت توانسته است تیمز را بین افراد بیشتری محبوب کند. و این دیدگاه مدیرعامل Slack قطعا وی را به محل مناسبی نخواهد رساند. Slack حالا شرکتی است که یک محصول موفقش را تقریبا به یک رقیب بسیار بزرگ‌تر باخته است. و اگر به همین شکل در رقابت با مایکروسافت سهل انگاری شود، این شرکت با شکست مواجه خواهد شد.

نظر شما چیست؟ با مدیرعامل Slack موافق هستید؟ راجع به تغییر در سخن این فرد چه فکر می‌کنید؟ آیا Slack بازار از دست رفته‌اش را با می‌ستاند یا خیر؟

برای دانلود اپلیکیشن Teams به لینک‌های زیر صفحه مراجعه کنید.

دانلود
اطلاعات
  • قدرتمند
  • سبک
  • رایگان و اشتراکی
  • کاربردی
  • کاربر پسند
  • ظاهر مناسب و زیبا
  • مخصوص گروه‌های کاری مختلف



منبع : ورج 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار