کد خبر: ۲۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۹ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 20
در مورد گوشی‌های با دو نمایشگر دو استنباط متفاوت را می‌توان از وضعیت طراحی شرکت‌ها دانست. گروه اول نمایشگرهای دوم به صورت تاشو هستند و گروه دوم نمایشگرهایی که در قسمت دیگری از دستگاه جای می‌گیرند. در همین راستا شرکت ZTE طرحی عجیب از نمایشگر دوم را به ثبت رسانده که حالتی شبیه دوربین‌های عکاسی با دو دوربین را به ذهن متبادر می‌کند.

به گزارش آی تابناک : کاربران طی دو سال گذشته نشان داده‌اند که علاقه زیادی به استفاده از ناچ، حفره، زائده ثابت، زائده متحرک و یا حتی اسلایدر برای جای دادن دوربین سلفی دستگاه ندارند. به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند به دنبال روش‌هایی هستند که هر چه بهتر و راحت‌تر، بتوان آنها را پیاده‌سازی کرد و به طراحی نهایی برای یک دستگاه مورد پسند اکثریت رسید.

اگر به خاطر داشته باشید چند ماه پیش طرح اولیه گوشی به نام Axon S توسط شرکت ZTEبه ثبت رسیده و حتی رندرهای متعددی نیز از آن منتشر شدند که مکانیزم اسلایدر و طراحی نمایشگر تمام صفحه آن با درصد قابل توجه نمایشگر به بدنه 95 درصدی نشان می‌دادند.

در ادامه این شرکت طرح‌هایی مانند Axon V با دوربین‌های که در زائده کناری گوشی نصب شده بودند و یا Axon M که بیشتر حالت گوشی تاشو گلکسی فولد سامسونگ را به ثبت رساند که نشان می‌دهد این شرکت علاقه زیادی به ایجاد نوآوری در حوزه گوشی‌های هوشمند در خصوص رسیدن به هدف افزایش نسبت نمایشگر به بدنه و کنارگذاشتن دوربین سلفی دارد.

zte-two-1.jpg

حالا و بعد از گذشت مدت زیادی از انتشار طرح‌های متنوع و مختلف، این شرکت به دنبالطرح جدیدی برای گوشی هوشمندی با دو نمایشگر، یکی در پشت و دیگری در جلوی دستگاه است. ایده همان ایده حذف دوربین جلوست ولی این بار به نحوی جدید و تقریباً با الهام از گوشی nubia X پیاده‌سازی خواهد شد.

در طرح جدید دیگر اثری از ماژول دوم برای دوربین نیست و همه کار با یک ماژول انجام می‌شود و شما تنها زمانی که بخواهید مکالمه تصویری داشته و یا عکس سلفی بگیرید می‌توانید از نمایشگر دوم برای نمایش تصویر استفاده کنید.

البته این نمایشگر می‌تواند کاربرد دیگری هم داشته باشد و اگر بخواهید از آن به عنوان یکAOD یا نمایشگر همیشه روشن برای نشان دادن تماس‌ها و نوتیفیکشن‌های ورودی استفاده کنید.

به هر حال این محصول نیز هنوز در مراحل ابتدایی طراحی است و اگر شاهد تجاری شدن آن باشیم می‌توان آن را در ردیف ایده‌های جایگزین مشکل دوربین سلفی جای داد.

 به نظر شخصی نویسنده این روش یعنی استفاده از دو نمایشگر به همراه دوربین زیر نمایشگر که به صورت مخفی در آن تعبیه می‌شود، بهترین جایگزین‌ها برای ایده حذف فضای اشغال شده برای دوربین سلفی هستند اما مسلماً زمان زیادی تا فراگیر شدن هر دوی این روش‌ها باقی مانده است.




منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار