کد خبر: ۲۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۷ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 18
بدون شک نسخه آزمایشی نرم‌افزارها و سیستم عامل‌ها مشکلات ناخوشایندی را به همراه دارند و iOS هم از این مشکلات مستثنا نیست. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در بتا سوم iOS 13 مخصوص توسعه‌دهندگان یا بتا عمومی دوم، نقص امنیتی کشف شده است که به تمام کاربران اجازه دسترسی به رمزهای ذخیره شده در iCloud Keychain را می‌دهد.
به گزارش آی تابناک : اوایل تیرماه نسخه آزمایشی عمومی iOS 13 ،iPadOS 13 و macOS کاتالینا منتشر شد؛ حال به نظر می‌رسد که این نسخه آزمایشی با یک مشکل امنیتی بسیار جدی مواجه شده است و در همین راستا کوپرتینویی‌ها حل این مشکل را در اولویت کاری خود قرار داده‌اند. در این باگ امنیتی که مربوط به نسخه‌ی بتای عمومی iOS 13 می‌شود، کاربران می‌توانند به داده‌های مربوط به رمز عبورهای ذخیره شده برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها در قسمت تنظیمات دسترسی داشته باشند.

هنگام اجرای نسخه‌ی بتا ۳ مخصوص توسعه‌دهندگان iOS 13  به‌راحتی امکان دو ر زدن فیس آیدی یا تاچ‌آیدی در قسمت تنظیمات وجود دارد و هر فردی می‌تواند به رمزهای عبور مربوط به iCloud Keychain دسترسی پیدا کند و این موضوع مشکلات بسیار جدی را به همراه خواهد داشت. بر اساس ویدئو منتشر شده در یوتیوب، کاربران می‌توانند با چند ضربه بر روی منوی Website & App Passwords و بدون تأیید هویت از طریق فیس آیدی و تاچ آیدی، به اطلاعت مربوط به نام کاربری و رمز عبور ذخیره شده در تنظیمات دسترسی داشته باشند.

حتی اگر تأیید هویت از طریق فیس‌آیدی و تاچ آیدی بعد از چندین بار تلاش انجام نشده باشد، نسخه آزمایشی iOS 13 تمام نام‌های کاربری و رمزهای عبور ذخیره شده را به‌ نمایش خواهد گذاشت. بر اساس آخرین گزارش‌ها، این باگ امنیتی خطرناک در جدیدترین نسخه‌ی بتا iOS 13 مخصوص توسعه‌دهندگان نیز گزارش شده است و بدون شک تا این لحظه اپل از وجود این باگ خبر دار شده است، اما تا این لحظه بیانیه را در خصوص تایید وجود این باگ منتشر نکرده است. همچنین منابع خبری مدعی شده‌اند که این مشکل امنیتی در نسخه آزمایشی iPadOS 13 هم وجود دارد.

البته باید توجه داشته باشید مه اپل در قبال لو رفتن اطلاعات کاربران هیچ مسئولیتی قبول نمی‌کند، زیرا در زمان نصب نسخه آزمایشی iOS 13 به کاربر یاد آوری می‌شود که اپل در قبال مشکلات احتمالی در نسخه آزمایشی هیچ مسئولیتی ندارد و مسئولیت مشکلات احتمالی با خود کاربر است. در مجموع عرضه نسخه آزمایشی iOS 13 با این باگ امنیتی خطرناک کمی عجیب و به دور از انتظار است. در صورتی که به امنیت اطلاعات خود اهمیت می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم که نسخه آزمایشی iOS 13 یا iPadOS 13 را بر روی دستگاه‌های خود نصب نکنید.




منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار