کد خبر: ۲۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۲۴ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 15
هواوی پس از قرار گرفتن در لیست سیاه آمریکا از شرایط کسب و کارش در این کشور راضی نیست و خود را برای تعدیل نیروی گسترده آماده می کند.

به گزارش آی تابناک : وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه مدعی شده این تعدیل نیرو بیشتر کارکنان زیرمجموعه تحقیق و توسعه این شرکت در آمریکا یعنی Futurewei Technologies را تحت تاثیر خواهد داد. این کمپانی حدود ۸۵۰ پرسنل دارد که در آزمایشگاه های مختلف به تحقیق مشغولند.

تحریم‌ها ارتباط بین کارکنان آمریکایی و پرسنل مستقر در چین را سخت کرده

هرچند تعداد دقیق افرادی که شغل خود را از دست می دهند مشخص نشده اما به گفته این منبع صدها نفر را شامل خواهد شد. ظاهرا از همین حالا به بعضی کارکنان گفته شده باید در فکر شغل جدید باشند اما بسیاری دیگر از آنچه که در انتظارشان است بی خبرند. این شرکت به کارکنان چینی پیشنهاد انتقال به چین و ادامه همکاری با شرکت را داده است.

وزارت بازرگانی آمریکا حدود دو ماه قبل هواوی و ۷۰ شرکت وابسته به آن را به لیست سیاه خود موسوم به «فهرست موجودیت» اضافه کرد که فروش قطعات شرکت های آمریکایی به طرف چینی را به صدور مجوزهای خاص منوط می کند. کارکنان کمپانی Futurewei هم از زمان اضافه شدن نام هواوی به این لیست در برقراری ارتباط با همکاران مستقر در چین خود با محدودیت های زیادی مواجه شده اند. 

ترامپ اوایل ماه جاری و در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ اعلام کرد اجازه از سر گرفتن داد و ستد شرکت های آمریکایی با هواوی را صادر خواهد کرد. بسیاری امیدوار بودند توافق این دو رهبر شرایط هواوی را به قبل از تحریم ها برگرداند اما هنوز موانعی بر سر این راه وجود دارد.

چند روز قبل «ویلبر راس»، وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرد در مواردی که فروش تجهیزات آمریکایی به کمپانی چین تهدیدی علیه امنیت ملی محسوب نشود، مجوز این داد و ستد صادر خواهد شد. با این حال رییس هیئت مدیره هواوی با تایید بر اینکه وعده های ترامپ هیچ سودی برای آنها نداشته خواهان حذف کامل نام این شرکت از لیست سیاه آمریکا شد.




منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار