کد خبر: ۲۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 15
همانطور که پیش‌تر گفته بودیم، مایکروسافت نسخه خاصی از هالولنز 2 را برای استفاده‌های نظامی طراحی کرده است. سال پیش بود که مایکروسافت با قردادی به ارزش 480 میلیون دلار هولولنزهایی برای استفاده در میدان جنگ برای ارتش آمریکا ساخت. حال به نظر می‌رسد این نسخه از هالولنز تحسین فرماندهان نظامی آمریکا را به همراه داشته است.

به گزارش آی تابناک : این نسخه از دستگاهی به اسم سیستم تقویت دید یکپارچه (IVAS) استفاده می‌کند که یک ابزار آگاهی موقعیت پیچیده است و به سربازان این امکان را می‌دهد تا اطلاعات تاکتیکی کلیدی را در مقابل چشمانشان ببینند. طبق گزارشات Military.com، فرماندهان ارتش آمریکا یک نگاه اولیه به این دستگاه داشته است.

رایان مک کارتی (Ryan McCarthy)، به عنوان دبیر ارتش و ژنرال جیمز مک کانیل (James McConville)، به عنوان ارشد ارتش آمریکا، سیستم IVAS را در شهر فورت پیکت ایالت ویرجینیا تست کردند.

مک کانیل در صحبت با Military.com گفته است:

من و مک کارتی [هالولنز] را پوشیده و وارد محل تمرین تیر اندازی شدیم. باید اشاره کنم که اتاق کاملا خالی است. من به معنای واقعی کلمه انگار در یک اتاق که هدف طالبان و گروه داعش است، بودم. آن‌ها جایی داشتند که انگار یک غیر نظامی را به گروگان گرفته‌اند و به نظر یک بازی ویدیویی خیلی خوب میومد.

این هدست در ابتدا برای ارائه فرصت‌های آموزشی به سربازان طراحی شده‌ است، که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا چندین  سناریوی جنگی تکراری مانند پاک‌سازی مناطق شهری و درگیر کردن نیروهای دشمن را بدون نیاز به ترک ایستگاه و سفر به امکان آموزشی انجام دهند.

سپس افسران می توانند داده های IVAS را در طول آموزش ببینند و به سربازان بگویند که در کجا نیاز به بهبود دارند. مک‌کارتی که مدتی است وظیفه فعالی را انجام نداده، خاطرنشان کرد که بازبینی نشان داد که او نیاز به بهبود برخی مهارت‌های خود دارد.

البته این هدست کامل نیست؛ طبق صحبت‌های مک‌کارتی بعد از انجام هر تست، مهندسان باید دستگاه را چک و صفحه را دوباره راه اندازی کنند.

یکی از تفگنداران و تکاوران نیرو دریایی که این تکنولوژی را دوست داشته گفته است:

چیزی که بیش‌تر از همه در مورد [هالولنز] دوست داشتم توانایی درک عمیق‌تر بود، مثل یک جفت عینک بود … و وقتی وارد اتاق شدم و هدف رو دیدم، من درک عمیقی نسبت به چپ و راستم داشتم، بنابراین می‌توانستم درون راهرو را ببینم.

تست این دستگاه باید تا سال 2020 به طور کامل انجام شده باشد، اما روشن نیست که کی به میدان نبرد وارد خواهد شد. مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که تعداد زیادی از این دستگاه تا سال 2022 یا 2023 در اختیار سربازان قرار خواهد گرفت و در سال 2028 به صورت گسترده می‌توان از آن استفاده کرد.

نظر شما چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.




منبع : mspu 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار