کد خبر: ۲۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 14
بر اساس ارزیابی جدید منطقه سانتا کلارا، اپل پارک که مقر جدید اپل در کاپرتینو است بیش از 4 میلیارد دلار ارزش دارد. این رقم در حالی مشخص شده که اپل پیشتر برای اجتناب از پرداخت مالیات املاک، پس از ارزیابی اموال به صورت متداول درخواست تجدید نظر ارسال کرده بود.

به گزارش آی تابناک : بر اساس این ارزیابی، خود اپل پارک حدود 3.6 میلیارد دلار می‌ارزد. وقتی اموال و تجهیزات داخل آن مثل کامپیوترها، اثاثیه و ادوات نگهداری و رسیدگی به فضای سبز هم لحاظ شوند ارزش اپل پارک به 4.17 میلیارد دلار می‌رسد.

اپل پارک

با این ارزش، اپل پارک به یکی از گرانترین مراکز دنیا تبدیل می‌شود و در کنار ساختمان‌هایی مثل مرکز تجارت جهانی، برج‌های ابراج البیت (15 میلیارد دلار) و مسجد الحرام (100 میلیارد دلار) قرار می‌گیرد.

اپل باید سالیانه 1 درصد از ارزش اپل پارک را به عنوان مالیات اموال اختصاص دهد، یعنی برای امسال این شرکت باید 40 میلیون دلار مالیات پرداخت کند و این یعنی اپل بیشترین مقدار مالیات ملک را در منطقه سانتا کلارا به نام خود ثبت کرده است.

از 40 میلیون دلاری که به عنوان مالیات از این شرکت دریافت می‌شود، 25 درصد آن به بودجه مدارس ابتدایی منطقه اختصاص پیدا می‌کند و 15 درصد آن صرف مخارج دپارتمان آتش‌نشانی می‌شود. خود کوپرتینو هم 5 درصد را دریافت می‌کند.

زمانی که اپل برای ساخت اپل پارک با کوپرتینو به توافق رسید، این شرکت 5.85 میلیون دلار برای صندوق مسکن و 75 میلیون دلار نیز برای بهبود زیرساخت و ترافیک شهری سرمایه‌گذاری کرد. اپل به صورت معمول یکی از درخواتس کنندگان تجدید نظر مالیاتی است و با 400 پرونده تجدید نظر از سال 2004، اولین شرکت از این حیث در منظقه سانتا کلارا به شمار می‌رود.



منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار