کد خبر: ۲۴۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۳ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 14
ستاری گفت: با امضای اسناد همکاری بین شرکت‌های دانش بنیان ایران و روسیه، شاهد رشد تصاعدی روابط بین دو کشور در حوزه فناوری می‌شویم.
به گزارش آی تابناک : سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشست تجاری و فناوری مسکو خواستار تسریع در اجرای موافقت‌نامه‌ها برای گسترش روابط تهران و مسکو در عرصه فناوری شد.

همچنین ستاری پس از پایان این نشست در جمع خبرنگاران حاضر شد و بیان کرد: حضور ۷۰ شرکت دانش بنیان ایرانی در دو شهر و شرکت آن‌ها در دو نشست مجزا بی سابقه است، خوشبختانه پلتفرم خوبی در بحث صادرات بین ایران و روسیه در حال شکل گیری است خصوصا در حوزه شرکت‌های دانش بنیان که ادبیات خاصی را برای توسعه صادرات خود نیاز دارند و این برنامه می‌تواند این موضوع را تسریع کند.

همچنین آندره اوبیدینوف رییس شورای تجاری روسیه و ایران بیان کرد: با امضای اسناد همکاری بین شرکت‌های دانش بنیان ایران و روسیه از این پس شاهد رشد تصاعدی روابط بین دو کشور در حوزه فناوری می‌شویم.

انعقاد قرارداد‌های همکاری در حوزه‌های مختلف فناوری

براین اساس رایزنی هیات‌ها و نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان دو کشور هم در حاشیه این نشست‌های مشترک داغ بود. برای نمایندگان دانش بنیان ایران و روسیه در هتل آزیموت المپیک مسکو ده‌ها میز کار تدارک دیده شد و دور این میز‌ها نمایندگان شرکت‌ها بررسی راهکار‌های گسترش همکاری‌ها در حوزه فناوری را بررسی کردند. نشستی که به انعقاد قرارداد‌های همکاری منجر شد.

هیئت بلندپایه علمی و فناوری کشورمان به ریاست سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و با همراهی ۷۰ شرکت دانش بنیان ایرانی از ۱۹ تا ۲۲ تیرماه در روسیه حضور داشت. این سفر با حمایت مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، همزمان با نمایشگاه اینوپروم روسیه صورت گرفت و نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان دو کشور در شهر‌های مسکو و یکاترینبورگ با شرکت‌های متناظر خود دیدار کردند. در این نشست‌ها ۱۰ قرار داد و تفاهمنامه میان شرکت‌های ایرانی و روسی امضاء شد. این قرارداد‌ها در حوزه‌های خدمات مهندسی نفت و گاز، واقعیت مجازی، دارو، واکسن، شتابدهی، تولید ربات جراحی و تولید بازی‌های مشترک منعقد شد.

همچنین امروز در آخرین روز از سفر شرکت‌های دانش بنیان ایرانی از بزرگترین پارک فناوری مسکو به نام اسکولکوو بازدید کردند.




منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار