کد خبر: ۲۴۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۲۳ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 14
بیل گیتس می‌گوید استیو جابز با ترفندهای جادویی اپل راه از ‌‌”راه مرگ” به با ارزش‌ترین شرکت دنیا تبدیل کرد.
به گزارش آی تابناک : بیل گیتس در مصاحبه‌ای با CNN راجع مؤسس شرکت اپل که در سال ۲۰۱۱ به دلیل سرطان لوزالمعده از دنیا رفت به صحبت پرداخت.

من در مقابل ترفندهای جادویی او همانند یک شعبده‌باز کوچک بودم، من مردم را مسحور شده می‌یافتم ولی چون خودم یک شعبده‌باز کوچک بودم ترفندهای جادویی او روی من اثرگذار نبود.

بیل گیتس که طبق آخرین آمار دومین فرد ثروتمند جهان است ادامه داد:

من همچنان مشتاقم کسی را ببینم که مثل جابز در کشف یک استعداد بی‌رقیب باشد، آن استعداد را به سرعت شکوفا کند و یک حس تشخیص خوب از بد را داشته‌ باشد. حتی زمانی که او شکست می‌خورد، باز هم موفق می‌شد. در سال ۱۹۸۸ او کامپیوتری به اسم NeXT ساخت که کاملا با شکست مواجه شد و پنج سال بعد از دور خارج شد ولی در سال ۱۹۹۶ شرکت سازنده این کامپیوتر توسط اپل خریداری شد.

شدیداً مثبت
در حالی که خیلی از مدیران امروزی ویژگی‌های بد استیو جابز را تقلید می‌کنند، بیل گیتس که خودش او را بارها "احمق” خطاب کرده بود گفت: "او همراه آن سخت‌گیری خاص خودش چیزهای شدیداً مثبتی همراه می‌کرد”.

خود بیل گیتس در مورد سخت‌گیری‌هایی که از سال ۱۹۷۰ در میان افراد بلند پایه شرکت مایکروسافت ایجاد شده بود گفت: "یک سری از افراد که عموماً مرد بودیم خیلی نسبت به یکدیگر سخت می‌گرفتیم و گاهی اوقات این سخت‌گیری به جاهای باریک کشیده می‌شد”.

در حال حاضر بیل گیتس به آدم خیرخواهی با ثروت ۱۰۷ میلیون دلاری تبدیل شده که به قول خودش دیگر آن "دیوانگی‌های سابق” را ندارد و مؤسسه‌ی خیریه بیل و ملیندا گیتس را که از سال ۲۰۰۰ تأسیس کرده مدیریت می‌کند. او در پایان گفت:

هدف مؤسسه کاهش فقر شدید در سرتاسر دنیا و بهبود سلامتی جهانی است. من هنوز هم در مورد قیمت طراحی سرویس بهداشتی سخت‌گیری می‌کنم و می‌گویم: "قرار نیست این همه پول واسه اون کار هدر بدیم.”



منبع : بلومبرگ 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار