کد خبر: ۲۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۳ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 14
براری گفت: امسال کار ساخت ۴ ماهواره فضایی برای قرار گرفتن در مدار‌های فضایی به اتمام می‌رسد.

به گزارش آی تابناک : مرتضی براری رئیس سازمان فضایی درباره ماهواره ظفر اظهار کرد: نمونه مهندسی و کیفی ماهواره ظفر آخر خرداد ماه آماده شد و خوشبختانه نتایج تست‌های آن حاکی از خبر‌های خوب بود.

وی ادامه داد: از ابتدای تیر ماه ساخت دو نمونه ماهواره کیفی پروازی و پروازی در دستور کار سازمان فضایی قرار گرفت و امیدواریم نمونه کیفی پروازی آخر شهریور ماه و نمونه پروازی آخر مهرماه کامل شود.

رئیس سازمان فضایی با اشاره به زمان تحویل گیری این دو ماهواره بیان کرد: انشالله در سه ماه سوم سال جاری کار تحویل گیری این دو ماهواره انجام می‌شود.

اواخر آبان زمان تکمیل ماهواره پارس ۱ 

براری با اشاره به ماهواره پارس ۱ گفت: این ماهواره با دقت ۱۵ متر و به عنوان ماهواره سنجشی توسط پژوهشگاه فضایی طراحی و ساخته شده و کار‌های آن در حال به اتمام رسیدن است.

وی تصریح کرد: انشالله اواخر آبان ماه کار ساخت ماهواره پارس ۱ به اتمام می‌رسد.

پرتاب ۴ ماهواره در سال ۹۸/ تنها چند قدم تا پرتاب ناهید ۱

آخرین هماهنگی‌‌ها برای تایید پروپوزال پیام ۲

رئیس سازمان فضایی درباره ماهواره ناهید ۱ هم گفت: کار‌های ساخت این ماهواره پیگیری شده است و تست‌های سازگاری این ماهواره در حال به پایان رسیدن است.

براری ضمن اشاره به ماهواره پیام ۲ گفت: آخرین پروپوزال این ماهواره از سوی دانشگاه امیر کبیر ارائه شده است و انشالله طی هفته‌های آینده آخرین مدل پروپوزال ماهواره نهایی می‌شود.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است که در اسرع وقت قرارداد ساخت ماهواره پیام ۲ نهایی شود.

رئیس سازمان فضایی با اشاره به مشخصات فنی ماهواره پیام ۲ بیان کرد: وزیر ارتباطات تاکید دارد که دقت ماهواره پیام به یک متر برسد، اما تیم سازنده ماهواره به دنبال دقت ۱۰ متر هستند و اکنون به دنبال رایزنی برای نهایی کردن مشخصات فنی ماهواره هستیم و به محض آنکه مشخصات فنی ماهواره به تصویب برسد کار ساخت آن آغاز می‌شود.




منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار