کد خبر: ۲۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۳ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 14
مدت هاست گفته می شود PC در حال از رده خارج شدن است. ولی با وجود کاهش فروشی که در سه ماهه پایانی سال 2018 دیدیم، آمارها از افزایش فروش کامپیوترهای شخصی در سه ماهه دوم 2019 حکایت دارند.

به گزارش آی تابناک : با اینکه مؤسسات «گارتنر» و «IDC» هر کدام به گونه ای متفاوت بازار را تحلیل می کنند، اما در یک زمینه اتفاق نظر دارند: فروش کامپیوترهای شخصی در نیمسال دوم 2019 روندی افزایشی دارد.

کامپیوترهای شخصی

مؤسسه IDC در آخرین گزارش خود از افزایش 4.7 درصدی فروش کامپیوترهای شخصی خبر می دهد و مؤسسه گارتنر هم افزایش 1.5 درصدی را در سه ماهه دوم 2019 گزارش داده است.

علت تفاوت آمارهای گارتنر و IDC به تعریف متفاوت این دو شرکت از کامپیوتر شخصی یا PC بر می گردد. مثلاً IDC کروم بوک را جزو کامپیوترهای شخصی به حساب آورده اما تبلت سرفس مایکروسافت را یک PC نمی داند. دسته بندی گارتنر کاملاً برعکس است؛ سرفس را یک PC می داند ولی کروم بوک را نه.

کامپیوتر شخصی

کروم بوک یک PC است؟ گارتنر می گوید نیست، IDC می گوید هست

تحلیلگران هر دو مؤسسه معتقدند که جنگ اقتصادی آمریکا و چین هم فعلاً نتوانسته به فروش کامپیوترهای شخصی خدشه ای وارد کند. البته «میکیکو کیتیگاوا» از شرکت گارتنر معتقد است:

«بیشتر لپ تاپ ها و تبلت ها در چین تولید می شوند. جنگ اقتصادی آمریکا و چین می تواند قیمت این اجناس را در آمریکا افزایش دهد.»

«جیتِش اوبرانی» تحلیلگر IDC نیز معتقد است شرکت ها برای فرار از تعرفه های وارداتی آینده، روی افزایش فروش کوتاه مدت محصولاتشان تمرکز کرده اند. همین موضوع باعث بهبود اوضاع در سه ماهه دوم سال جاری میلادی شده است.

کامپیوتر شخصی

در مقایسه با آمریکا، آمار فروش کامپیوترهای شخصی در کانادا هم با رشد 11 درصدی در سه ماهه دوم سال 2019 روبرو بوده که بالاترین نرخ افزایش در این کشور در 9 سال گذشته بوده است. «اوبرانی» علت افزایش فروش کامپیوترهای شخصی را کوچ کردن کاربران به ویندوز 10 می داند، چرا که پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7 ژانویه 2020 به پایان خواهد رسید.

او همچنین دلیل افزایش فروش کامپیوترهای شخصی در کانادا را سرعت عمل بالاتر شرکت های کانادایی نسبت به شرکت های آمریکایی دانسته و معتقد است شرکت های کانادایی می خواهند قبل از رسیدن ضرب الاجل ژانویه 2020 سیستم های خود را به فروش برسانند.




منبع : arstechnica 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار