کد خبر: ۲۴۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۳ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 14
در چند ماه گذشته، چند پتنت جدید که کاملا مربوط به قلم سرفیس مایکروسافت هستند، به ثبت رسیده است. این پتنت‌ها به یک قلم استایلوس چندکاره جدید در کنار قلمی که می‌تواند با خم شدن به پاک کن تبدیل شود، اشاره می‌کنند.

به گزارش آی تابناک : آخرین پتنت‌های این غول فناوری، یک تکنولوژی داخلی یا به عبارتی ‘built-in’ جدید برای قلم سرفیس یا دیگر قلم‌های استایلوس نیست، بلکه یک بخش اضافی است که می‌تواند در ارتباط با آن‌ها کار کند. این تکنولوژی جدید یک کپسول ماژولار است که به کمک آن می‌توان عملکرد قلم استایلوس را افزایش داد.

انگیزه مایکروسافت از این حرکت این است که، آن‌ها باور دارند که تولید قلم استایلوس به شکل فعلی بسیار پرهزینه و پیچیده است. علاوه بر این، گفته می‌شود که طراحی آن‌ها از نظر اندازه و از نظر کیفیت سیگنال‌های منتقل شده از طریق آن‌ها کاملا محدود می‌باشد. به همین دلیل، به نظر می‌رسد که شرکت توجه خود را به سمت یک بخش خارجی یا یک کپسول هدایت کرده‌ است، که هدف آن رفع این معایب است.

این کپسول از مواد پلاستیکی تشکیل‌ شده و شامل یک ساختمان استوانه‌ای شکل است و آنتنی بر روی نوک آن و سطح خارجی که نوک در آن قرار گرفته است، قرار دارد. این دستگاه ممکن است شامل یک سنسور فشار داخلی یا خارجی باشد تا به عملکرد قلم کمک کند. بخش کلیدی مکانیزم فشار، شفت است که در امتداد محور طولی بخش داخلی کپسول که از نوک قلم استایلوس آغاز می‌شود، قرار دارد. از آنجا که خود کپسول،  یک بخش واحد با حضور قطعات متحرک خواهد بود، خطر شکست قلم کاهش پیدا خواهد کرد.

علاوه بر این، ساختار آنتن مذکور که قبلا ذکر شده می‌تواند آنتن "tilt” باشد که سیگنال‌های با کیفیت بهتری را به صفحه دیجیتالیزر که با آن تعامل دارد، ارسال می‌کند. این امر همچنین می‌تواند به پنل در محاسبه شیب قلم با توجه به صفحه حرکتی آن کمک کند. مکانیسم قدرت که پیش از این در قلم‌های استایلوس وجود داشت تا قدرت را از صفحه دیجیتالیزر دریافت کند از طریق محل اتصال قلم به کپسول متصل خواهد شد.

ماهیت ماژولار کپسول به این معنی است که آن نه تنها به قلم سرفیس محدود نمی‌شود بلکه می‌تواند به جای آن در انواع قلم‌های استایولوس با طرح‌های مختلف گنجانده شود. استفاده از کپسول در این قلم‌ها نیز به عنوان یک کار کم‌ هزینه و مستقیم در نظر گرفته می‌شود. به طور کلی، این کار به حداقل کردن معایب فعلی مدل‌های مختلف این نوع قلم‌ها مانند قلم سرفیس کمک می‌کند، در حالی که عملکرد آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

مایکروسافت این پتنت را سال گذشته به ثبت رسانده است و هیچ تضمینی وجود ندارد که ما این وسیله را در آینده ببینیم. شما می‌توانید جزئیات تکنیکی بیش‌تر را از این لینک مصالعه کنید.

نظر شما چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.




منبع : neowin 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار