کد خبر: ۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 March 14
هر دوره ای نمادهای سمبولیک خاص خود را دارد. یکی از این نماد های سمبولیک در قرن 21 که البته تبدیل به یکی از وحشتناک ترین آنها نیز شده است تصویر تروریست هایی است که دست خود را به نشان پیروزی با علامت V بالا گرفته اند. در حالی که صورت و سایر اشکال هویتی خود را پوشانده اند تا به هیچ وجه شناسایی نشوند.

هر دوره ای نمادهای سمبولیک خاص خود را دارد. یکی از این نماد های سمبولیک در قرن 21 که البته تبدیل به یکی از وحشتناک ترین آنها نیز شده است تصویر تروریست هایی است که دست خود را به نشان پیروزی با علامت
V بالا گرفته اند. در حالی که صورت و سایر اشکال هویتی خود را پوشانده اند تا به هیچ وجه شناسایی نشوند.

این موضوع نهادهای امنیتی و قانونی را به فکر انداخته است تا راهی جدید برای شناسایی این تروریست ها اختراع و ابداع کنند. امروز «احمد حسنات» در دانشگاه «موته» اردن اذعان کرده که به همراه همکاران خود موفق به کشف راه جدیدی برای شناسایی تروریست ها شده است.

شناسایی تروریست ها با استفاده از سمبل پیروزی آنها!راه جدید که آنها مد نظر دارند شناسایی افراد از طریق علامت پیروزی آنها یا همان V است. اندازه انگشتان و فاصله و زاویه بین آنها فاکتورهایی است که احمد حسنات و همکاران وی برای این منظور در نظر دارند. مواردی که میتواند دقیقا مانند اثر انگشت عمل کند.

البته این کار دشواری های خاص خود را نیز در بر دارد. شناسایی یک فرد تنها از طریق بخش کوچکی از دست وی یک هدف چالشی است که تا کنون به هیچ وجه مورد استفاده قرار نگرفته است.

این تیم از 50 مرد و زن در سنین مختلف خواسته اند که با دست راست خود علامت پیروزی را نشان دهند و سپس از این علامت ها در پس زمینه سیاه با یک دوربین 8 مگاپیکسل عکاسی کرده اند و به این ترتیب پایگاه داده ای مبتنی بر 500 عکس تهیه کرده اند. نقطه نهایی بین دو انگشت، نقطه اتصال دو انگشت و جایگاه دو انگشت در اتصال به کف دست مواردی است که در این پایگاه داده مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرد.

از این طریق این تیم قادر میشوند که مثلث ایجاد شده در علامت پیروزی، زاویه و اندازه آن را شناسایی کنند. همچنین در کنار آن از روش دومی مبتنی بر تشخیص شکل دست با استفاده از داده های استاتیک نیز استفاده شده که مجموعه 16 فاکتور مختلف برای شناسایی را در اختیار قرار میدهد.

البته کار اصلی را در این پژوهش یک الگوریتم Machin Learning انجام میدهد که وظیفه آن شناسایی علامت های V مختلف و نماد گذاری آن است. نتیجه کار بسیار جالب توجه است. حسنات و تیم وی موفق شده اند با استفاده از این روش ها و این الگوریتم افراد را با دقت 90 درصد از روی علامت V آنها شناسایی کنند!

البته هنوز شناسایی افراد از طریق علامت پیروزی آنها نمیتواند هویت واقعی آنها را آشکار کند. در نتیجه این داده ها باید با سایر داده های در دسترس تلفیق شود. اما به هر حال این یک پژوهش جدید و مسیری جدیدتر در حوزه استفاده از فاکتورهای بایومتریک برای شناسایی هویتی افراد است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار