کد خبر: ۲۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۲۲ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 13
نماینده اعزامی ایران به مسابقات جهانی «دانش مغز» در کره جنوبی معرفی شد.
به گزارش آی تابناک : مسابقات بین المللی ( Brain Bee ) از سال ۱۳۹۳ و با عنوان مسابقه ملی «دانش مغز» با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری در کشورمان برگزار می شود.

در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقه ملی دانش مغز، کمند صوفی‌آبادی به عنوان نفر اول و منتخب این مسابقه انتخاب و جهت اعزام به مسابقات جهانی دانش مغز در کره جنوبی معرفی شد.

این مراسم با حضور اعضای هیات مدیره انجمن علوم اعصاب ایران، مدیران آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، کارشناسان ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، شماری از اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایران، معلمان و والدین دانش آموزان و جمع کثیری از علاقه مندان عصر روز جمعه بیست و یکم تیرماه جاری در محل باغ کتاب تهران برگزار شد.

پنجمین دوره مسابقه ملی "دانش مغز " با شرکت بیش از سه هزار دانش آموز سنین سیزده الی هیجده سال از مدارس استان های کشور برگزار شد و در مرحله نخست آن ۳۲ دانش آموز موفق به کسب امتیاز برتر و راهیابی به مرحله دوم این رقابت شدند.

مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقه ملی «دانش مغز» ۲۰۱۹ Brain bee با شرکت سی و دو دانش آموز برگزیده به مدت دو روز از بیستم تیرماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی ایران در تهران برگزار شد.

سی و دو نفر از دانش آموزان برتر مرحله اول مسابقه ملی «دانش مغز» پس از راهیابی به دور دوم این مسابقات، با شرکت در کلاس های آموزشی تئوری و عملی در زمستان سال ۹۷ همزمان با هفته آگاهی از مغز، مباحث آناتومی و تشریح و بافت شناسی سیستم عصبی، عملکرد و فیزیولوژی سیستم عصبی، آشنایی با تشخیص و درمان بیماری های نورولوژی (مغز و اعصاب) و روانپزشکی و روش‌های تصویربرداری و نقشه برداری از مغز را فراگرفتند.

برگزیدگان مرحله اول این مسابقه، عضو باشگاه مغز و شناخت ستاد توسعه علوم شناختی شده و مورد حمایت‌های آموزشی و پژوهشی قرار می‌گیرند.

مسابقه ملی «دانش مغز» سال جاری در دو مرحله در سطح مدارس متوسطه کشور از سوی انجمن علوم اعصاب ایران، آزمایشگاه ملی نقشه برداری از مغز و با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی انجام شد.



منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار