کد خبر: ۲۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۲۲ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 13
این روزها شرکت‌های بزرگ به دنبال راهی برای استفاده از فناوری صفحه نمایش‌های تاشو در محصولات خود مانند گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ و تبلت هستند. حال به تازگی پتنت‌هایی به ثبت رسیده است که بر اساس آن سامسونگ به دنبال راهی برای تولید عینک‌های واقعیت افزوده تاشو است.

به گزارش آی تابناک : اسناد و مدارک ثبت شده توسط سامسونگ در  اداره ثبت اختراعات و علامت تجاری ایالات متحده نشان می‌دهد که این محصول تاشو جدید شبیه یک عینک واقعیت افزوده اما با فریم‌های ضخیم‌تر به منظور جای دادن قطعات الکترونیکی است؛ به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد این محصول را به عنوان جایگزین هدست واقعیت مجازی موبایلی Gear VR تولید کند.

در طراحی فعلی این محصول شاهد وجود یک چشمی خودکار هستیم که در زمان باز شدن عینک فعال می‌شود؛ البته این طراحی اولیه محصول است و در صورتی که سامسونگ تصمیم به تولید انبوه آن بگیرد، طراحی نسخه تجاری آن متفاوت خواهد بود. زمانی که پایه‌های عینک باز شوند، به شکل هم‌زمان پروژکتور نصب شده بر روی آن از حالت تاشو خارج شده و تصاویر را بر روی صفحه نمایش قرار گرفته شده در زاویه دید کاربر پخش می‌کند.

همچنین سامسونگ برای اطمینان بر روی این محصول از سنسور مغناطیسی استفاده کرده است تا از غیر فعال شدن و بسته شدن اشتباهی پروژکتور تاشو جلوگیری کند. زمانی که کاربر پایه‌های عینک را باز کند، پروژکتورهای این محصول فعال می‌شوند و همچنین با بستن پایه ها سنسورها غیر فعال می‌شوند و در نتیجه پروژکتور ها خاموش می‌شوند.

گفته می‌شود که سامسونگ برای قدرت پردازشی این عینک قصد دارد تا از پردازنده‌های سری ARM استفاده کند. هدف سامسونگ از ساخت این محصول دقیقاً مشخص نیست و از طرفی باید در نظر داشت که این محصول فعلاً در حد یک طرح مفهومی بوده و در قالب یک پتنت به ثبت رسیده است؛ این امکان وجود دارد که این پتنت هیچ‌وقت به عنوان یک محصول تجاری روانه بازار نشود.




منبع : شهر سخت افزار 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار