کد خبر: ۲۴۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۲ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 13
شرکت شیائومی چند ماه پیش پتنتی برای استفاده از لنز پریسکوپ در کنار لنز اصلی دوربین موبایل‌های خود ثبت کرده که به‌تازگی پتنت آن منتشر شده است.

به گزارش آی تابناک : تلفن‌های هوشمند پرچمدار چینی مثل هوآوی P30 پرو و اوپو رینو 10X زوم برای بهبود تجربه عکاسی از لنز خاصی به نام پریسکوپ استفاده می‌کنند. حالا به نظر می‌رسد که شرکت چینی شیائومی هم می‌خواهد وارد این عرصه شود و از این لنز استفاده کند.

رسانه‌ها نخستین بار به موجب انتشار درخواست پتنت جدید این شرکت تحت عنوان «اجزای دوربین و دستگاه‌های الکترونیکی» متوجه این موضوع شدند. این پتنت در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۸ ثبت و در تاریخ ۲ ژوئیه رسما منتشر شد.

در این پتنت برای توصیف اجزای دوربین محصولات شیائومی از یک لنز اصلی و حداقل یک لنز کمکی استفاده شده است. پتنت مذکور نشان می‌دهد که با قرار دادن لنز اصلی و حداقل یک لنز کمکی به صورت عمودی، و با تطبیق ورودی لنز کمکیِ پریسکوپ با خروجیِ نور لنز اصلی، لنز کمکی پریسکوپ می‌تواند بدون افزایش ضخامت لنز اصلی مورد استفاده قرار بگیرد.

در حال حاضر مشخص نیست که شیائومی می‌خواهد در کدام تلفن هوشمند خود از این دوربین استفاده کند. اما گفته می‌شود که سری Mi Mix بهترین کاندید برای استفاده از این فناوری است. البته این گمانه‌زنی صرفا فقط یک گمانه‌زنی است و در نهایت شاید دستگاه دیگری میزبان این فناوری باشد.







منبع : GIZMOCHINA 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار