تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۲۰ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 11
بد افزار Agent Smith اندروید می تواند با آلوده کردن اپلیکیشن ها خود را به جای اپ های رسمی جا بزند.

به گزارش آی تابناک : بدافزار Agent Smith تا کنون 25 میلیون دستگاه در سراسر جهان را آلوده کرده. دلیل نام گذاری این اپ به «مأمور اسمیت» این است که مشابه با مأموران مخفی، می تواند بدون شناسیایی شدن به دستگاه ها حمله کند.

مأمور اسمیت هیچ داده ای از کاربران سرقت نمی کند اما به جای آن با هک کردن اپلیکیشن ها، آنها را وادار به نمایش تبلیغات بیشتر می کند. به این ترتیب توسعه دهندگان آن با افزایش جعلیِ نمایش تبلیغات درآمد کسب می کنند. بر اساس گزارش چک پوینت این بدافزار روی دستگاه های کاربران به دنبال اپلیکیشن های مشهور از جمله واتس اپ، اپرا مینی و فلیپ کارت می گردد و بخشی از کد آنها را دستکاری می کند. علاوه بر این اجازه آپدیت شدن اپ ها را نمی دهد.

بدافزار Agent Smith

بدافزار Agent Smith در ابتدا دستگاه هایی در هندوستان و کشورهای اطراف آن را آلوده کرده. دلیل هم این بوده که اصلی ترین روش انتشار آن از طریق فروشگاه های ثالث اپلیکیشن نظیر 9Apps است؛ فروشگاه هایی که در منطقه مورد اشاره محبوب هستند. به گفته چک پوینت، بدافزار در برخی از اپ هایی مخفی شده بود که به ندرت کار می کردند. هنگامی که کاربر اپ را دانلود می کرد بد افزار در لباس اپلیکیشن های گوگل با نام هایی از جمله Google Updater پنهان می شد و شروع به جایگزین کردن کدها می کرد.

بدافزار Agent Smith علاوه بر هندوستان به کشورهای دیگر هم راه یافته و 300 هزار دستگاه در ایالات متحده را آلوده کرده است. توسعه دهندگان آن همچنین تلاش کرده اند با عرضه 11 اپ که به نسخه های ساده ای از بدافزار آلوده بودند به پلی استور گوگل هم نفوذ کنند. البته اکنون گوگل پلی تمامی این موارد را از فروشگاه خود حذف کرده است.

بر اساس گزارش چک پوینت اصلی ترین آسیب پذیری که بدافزار مأمور اسمیت به آن متکی بوده چندین سال قبل در اندروید رفع شده است اما توسعه دهندگان باید برای محافظت در برابر آن اپ های خود را به روز کنند و البته به نظر می رسد که برخی از توسعه دهندگان هنوز اقدام به ارائه آپدیت مورد نیاز نکرده اند. احتمال می رود این بد افزار توسط شرکت های چینی توسعه داده شده که به توسعه دهندگان وعده انتشار بین المللی اپلیکیشن هایشان را می دهند.




منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار