کد خبر: ۲۴۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۲۰ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 11
برخی تحلیل گران ادعا کرده‌اند روند کاهش فروش و درآمد اپل از آیفون‌ها امسال ادامه پیدا می‌کند و پس از عرضه آیفون 11 هم پایان نمی‌پذیرد. این غول کوپرتینویی در سال 2015 به بیشینه فروش آیفون‌های خود رسیده بود.

به گزارش آی تابناک : تازه‌ترین نسل آیفون‌های اپل احتمالا تا دو ماه آینده معرفی می‌شود. انتظار می‌رود این غول کوپرتینویی برخی تغییرات ظاهری جزئی را در توسعه این سه گانه تازه اعمال کند و همچنین آن‌ها را در ابعاد بزرگتری بسازد تا علاوه بر تعبیه پنل نمایش بزرگ‌تر، همچنین از باتری بزرگ‌تری بهره بگیرند و بتوانند در اجرای امکان شارژ معکوس بی سیم بهتر ظاهر شوند. این قابلیت ابتدا روی پرچمدار هوآوی Mate 20 Pro معرفی شد و سپس تحت عنوانPowerShare به پرچمداران سامسونگ سری گلکسی اس 10 اضافه شد. امکان شارژ معکوس بی سیم کاربران آیفون 11 را قادر می‌سازد از پنل پشتی گوشی خود به عنوان پد شارژ برای جعبه ایرپاد، اپل واچ و سایر دستگاه‌های سازگار استفاده کنند. از طرفی باتری گوشی میزبان، شارژ خود را از دست می‌دهد و به همین خاطر است که انتظار می‌رود ظرفیت باتری در آیفون‌های 2019 اپل بیش از گذشته در نظر گرفته شود.

تغییر ظاهری دیگر در آیفون 11، طراحی ماژول دوربین اصلی آن به شکل مربع در گوشه بالا سمت چپ پنل پشتی است. این ماژول در دو مدل آیفون 11 و آیفون 11 مکس به سه لنز مجهز می‌شود اما در آیفون 11 آر ضمن حفظ نمای ظاهری تنها از دو لنز بهره می‌گیرد. این نوع طراحی کمی بحث برانگیز خواهد بود، زیرا از نظر بسیاری کارشناسان و کاربران اصلا زیبا نیست. همچنین شایان ذکر است که گوگل چندی پیش تصویری منتسب به پنل پشتی گوشی پیکسل آینده خود را منتشر کرد و در پنل پشتی آن شاهد طراحی دوربین اصلی در قالب ماژول مربعی بودیم.


 

فروش آیفون‌های 2018 اپل کمتر از انتظار سازنده بوده است و حالا با توجه به گزارش مؤسسه Seeking Alpha احتمالا همین سرنوشت در انتظار آیفون‌های 2019 هم خواهد بود. جان ژانگ، تحلیل گر مؤسسه Rosenblatt Securities روز گذشته گفت که فروش آیفون‌های 2019 اصلا چشمگیر نخواهد بود. او همچنین اضافه کرد که پیش بینی می‌شود رشد اخیر در فروش آیپدهای اپل تا اواخر نیمه دوم 2019 دوباره کاهش پیدا کند. میزان رشد فروش آیپد در سه ماهه دوم امسال برای آیپدهای اپل حدودا 22 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته که معادل 4.87 میلیارد دلار بوده است. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که بازار تبلت به طور کلی ضعیف عمل می‌کند و آیپد هم از این قاعده جدا نیست. از طرفی دو مدل آیپد پرو که اواخر سال گذشته عرضه شدند توانستند جان تازه‌ای به این بخش از بازار ببخشند.

حداقل دو مدل از آیفون‌های سال آینده از 5G پشتیبانی می‌کنند

تحلیل گر مذکور اشاره دارد که فروش سایر محصولات اپل مانند هوم پاد، ایرپاد و اپل واچ به قدری چشمگیر نیست که بتواند تأثیر مهمی در میزان درآمد و سود اپل بگذارد. حتی Apple Services که دومین واحد بزرگ و سودآور این غول تکنولوژی است هم نمی‌تواند از ضرر مالی اپل در سال آینده جلوگیری کند. اپل در نظر داشت میزان درآمد این واحد کلیدی خود را از 25 میلیارد در سال 2016 به 50 میلیارد دلار تا سال آینده افزایش دهد. این بخش در خلال سه ماهه دوم امسال 11.45 میلیارد دلار فروش داشته است. تمرکز اپل روی واحد Apple Services درواقع پاسخی به کاهش در فروش آیفون‌ها بوده است که پس از حداکثر میزان فروش این محصولات در 2015 شاهدش بودیم. اپل در آن سال توانست 231.22 میلیون دستگاه آیفون را در سرتاسر جهان به فروش برساند. این سازنده در سال 2018 تعداد 217.72 میلیون دستگاه آیفون را در سرتاسر بازارهای جهانی به فروش رساند که در مقایسه با سال پیش از آن کاهش چشمگیری داشت. گفته می‌شود اپل به خاطر خلاقانه نبودن طراحی‌ها، افزایش قیمت آیفون‌ها و وجود گوشی‌های اندرویدی توانمندی که ارزان‌تر از آیفون‌ها هستند، با مشکل کاهش در فروش محصولات خود مواجه شده است. پرچمدار چینی OnePlus 7 Pro نمونه مناسبی از یک پرچمدار اندرویدی توانمند است که با قابلیت‌های سطح بالای خود همچنان به قیمتی بسیار ارزان‌تر از آیفون‌های اپل به فروش می‌رسد. اما از طرفی دستگاه‌های آیفون اپل در سرتاسر جهان بسیار زیاد هستند و اپل ظاهرا برنامه دارد به همه این کاربران فعال خود حق عضویت ماهانه استفاده ازServices را بفروشد و درآمد کسب کند.

مؤسسه امنیتی مذکور می‌گوید در خلال 6 تا 12 ماه آینده شاهد زوال اساسی در درآمدهای اپل خواهیم بود و حتی وضعیت سهام خود در اپل را هم ازHold به Sell تغییر داده است. ژانگ 150 دلار برای فروش سهام اپل در نظر گرفته؛ در حالی که این رقم با توجه به رقم 200 دلاری قبلی 250 درصد کاهش داشته است.

مینگ چی کو، تحلیل گر ارشد امور اپل، ادعا می‌کند آیفون‌های سال آینده با تغییراتی اساسی طراحی می‌شوند. او انتظار دارد اپل سال 2020 همچنان سه گانه آیفون را معرفی کند و در این میان حداقل دو مدل از شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی کنند. نسخه مکس احتمالا به پنل نمایش بزرگ 6.7 اینچی مجهز می‌شود در حالی که نسخه استاندارد از پنل نمایش 5.4 اینچی بهره می‌گیرد. این دو گوشی احتمالا از مودم 5G هم بهره می‌گیرند اما سطح پایین‌ترین و ارزان‌ترین نسخه 2020 فاقد این امکان خواهد بود و تنها از شبکه 4G LTE پشتیبانی می‌کند. به گفته کو، این آیفون همچنان به پنل نمایش 6.1 اینچی مجهز خواهد شد.





منبع : فون آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار