کد خبر: ۲۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۲۰ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 11
یکی از بنیان گذاران اصلی شرکت معروف اپل، استیو وزنیاک اخیراً به جمع مخالفان منتقد فیس‌بوک پیوسته است و از کاربران این شبکه اجتماعی درخواست کرده تا حساب‌های کاربری خود را پاک کنند، زیرا این شبکه اجتماعی حریم شخصی کاربران را به خطر انداخته و بارها محکوم شده است.

به گزارش آی تابناک : استیو وزنیاک در مصاحبه‌ای با رسانه TMZ که در فرودگاه رونالد ریگان صورت گرفته بود اعلام کرد که مردم در خصوص شبکه‌ اجتماعی تفکرات مختلفی دارند، برخی از آن‌های قابلیت‌های ویژه فیس‌بوک را به حریم شخصی خود ترجیح می‌دهند، اما بسیاری از مردم مانند من فکر می‌کنند و در نتیجه باید به دنبال راهی برای جایگزینی و ترک فیس‌بوک باشند.

استیو وزنیاک پس از اعلام خبر سرقت اطلاعات 87 میلیون کاربر فیس‌بوک توسط کمبریج آنالیتیکا، حساب کاربری شخصی خود را در فیس‌بوک حذف کرد و برای همیشه از این شبکه اجتماعی خداحافظی کرد. در پی این ماجرا وزنیاک اعلام کرده بود که شبکه اجتماعی فیس‌بوک هیچ جنبه مثبتی برای او نداشته است.

البته نگرانی‌های وزنیاک در خصوص حریم شخصی به شبکه‌ اجتماعی فیس‌بوک محدود نشده و در خصوص شنود مکالمه‌های شخصی‌اش توسط افراد ناشناس نگرانی‌هایی را مطرح کرده است. استیو وزنیاک در خصوص این موضوع بیان کرد که بعضی از مکالمات شخصی است و شما فکر می‌کنید که کسی آن را نمی‌شوند و انتظار این موضوع را هم ندارید؛ اما متاسفانه راهی هم برای متوقف کردن این مشکل وجود ندارد.

پیش از این آدام موسری، مدیر عامل اینستاگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که اینستاگرام مکالمات کاربران را شنود نمی‌کند، اما با وجود سوء استفاده فیس‌بوک در زمینه حریم شخصی کاربران، باور این موضوع برای مردم کمی سخت شده است. در ماه‌های گذشته یکی از وکلای فیس‌بوک در دادگاهی که برای پرونده کمبریج آنالیتیکا تشکیل شده بود به قاضی پرونده اعلام کرد که مشکلات امنیتی بسیاری در فیس‌بوک وجود دارد و عملا هیچ حریم شخصی در این شبکه اجتماعی برای کاربران تعریف نشده است.

در همین راستا مارک زاکربرگ اعلام کرده بود که حریم شخصی یکی از اولویت‌های شرکت فیس‌بوک است و یکی از برنامه‌های اصلی او در سال‌های آینده گسترش شبکه اجتماعی متمرکز بر حریم شخصی است. در انتها استیو وزنیاک در مصاحبه خود بیان کرد که شبکه‌های اجتماعی باید سرویس ویژه‌ای را با هدف حفظ امنیت شخصی کاربران در نظر بگیرند و بابت آن مبلغی را دریافت کنند تا برای کسب درآمد مجبور به فروش اطلاعات مردم به شرکت‌های تبلیغاتی و کمپین‌های سیاسی نشوند.




منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار