کد خبر: ۲۴۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 10
هند هفته آینده ماموریتی به ماه انجام می دهد که طی آن یک لندر، مدارگرد و یک ماه نورد در قطب جنوب سیاره فرود می آیند.

به گزارش آی تابناک : سازمان فضایی هند مشغول آماده سازی ماموریت Chandrayaan-۲ است. این ماموریت هفته آینده آغاز می شود و فضاپیمایی به ماه می فرستد تا در نزدیکی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

ماموریت Chandrayaan-۲ روز ۱۵ جولای از مقر فضاییSatish Dhawan در سریهاریکوتا در جنوب غربی هند به آسمان پرتاب می شود. طبق برنامه ریزی این کاوشگر ۶ سپتامبر در ماه فرود می آید.

«چانداریان -۲» دومین کاوشگر ماه و شامل سه ماژول است. این ماژول ها عبارتند از یک مدار گرد، لندری به نام «ویکرام» (فضاپیمایی که روی سطح سیاره فرود می آید) و یک ماه نورد به نام «پراگیان».

مدارگرد مجهز به دوربینی است تا سطح سیاره را مکانی یابی کند و یک نقشه سه بعدی بسازد. لندر ویکرام نیز مجهز به ابزارهایی شده تا ارتعاشات سطح ماه را رصد کند. علاوه بر آن لندر مذکور دارای ابزاری برای سنجش رسانایی گرما در سطح سیاره است. ماه نورد نیز دارای یک طیف سنج است و می تواند ترکیب عناصر سطح ماه را بررسی کند.

کل این ماموریت حدود ۱۲۰ میلیون پوند هزینه داشته است.

این نخستین ماموریت سازمان فضایی هند است که در ماه فرود می آید. البته پس از آمریکا، روسیه و چین، هند چهارمین کشوری است که ماموریتی به ماه انجام می دهد.

سازمان فضایی هند دلیل اکتشاف در قطب جنوب ماه را احتمال رصد آب در قسمت های همیشه سایه این سیاره اعلام کرده زیرا به این ترتیب مسیر برای احداث ایستگاه در ماه هموار می شود.

علاوه بر آن دانشمندان امیدوارند این ماموریت بتواند داخل دهانه های ماه را بررسی کند و اطلاعات بیشتری از فرایند تکامل ماه جمع آوری کند.




منبع : دیلی میل 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار