کد خبر: ۲۴۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۱۹ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 10
بنابر برخی گزارشات، اپل قصد حذف قابلیت لمس سه بعدی از تمام مدل های آیفون 11 را دارد. علاوه بر این غول کوپرتینویی قصد دارد یک شرکت دیگر را نیز به تامین کننده های صفحه های OLED خود اضافه کند.

به گزارش آی تابناک : این گزارش توسط Digitimes منتشر شده و صحت آن ها هنوز تایید نشده، با این حال اطلاعات آن به نظر منطقی می رسند و با بسیاری از یافته های قبلی تطابق دارند. مدت هاست درباره مرگ قابلیت لمس سه بعدی صحبت می شود، امسال نیز بسیاری تحلیلگران اعلام کرده اند اپل دیگر پنل حساس به فشار برای دستگاه هایش تولید نخواهد کرد. این قابلیت در آیفون XR نیز حضور نداشت، البته این اتفاق ممکن است به علت قیمت پایین تر آن بوده باشد.

اپل زمینه حذف لمس سه بعدی را با iOS 13 مهیا کرده است

اما حالا ممکن است با آیفون هایی مواجه باشیم که هیچ کدامشان از این قابلیت خاص پشتیبانی نمی کنند. اپل نیز زمینه را برای چنین اتفاقی با تغییرات ایجاد شده در iOS 13 آماده کرده است. گزارش Digitimes به گفته های TPX و GIS، تولید کننده های اصلی پنل های لمسی اپل تکیه دارد. این شرکت ها نهایتا شاهد کاهش درآمد حاصل از تولید پنل های لمسی آیفون خواهند بود زیرا ساخت ماژول هایی که نسبت به فشار حساس نیستند آسان تر خواهد بود و قیمت کمتری نیز خواهند داشت.

آیفون 11

سامسونگ تاکنون تنها تامین کننده اپل برای صفحه نمایش های OLED مورد استفاده در آیفون بوده است. پنل های OLED مورد استفاده در تاچ بار مک بوک پرو و اپل واچ به علت تکنولوژی متفاوتی که دارند توسط ال جی تولید می شوند. با این حال اپل علاقه ای به تهیه محصولات مورد نیازش از یک تامین کننده خاص ندارد، زیرا چنین اقدامی ریسک بالایی دارد و دست تامین کننده را برای درخواست قیمت های بیشتر باز می گذارد؛ پس جستجوی اپل برای یک تامین کننده دوم منطقی است.

در این گزارش آمده اپل کمپانی BOE را برای اضافه کردنش به زنجیره تامین صفحه نمایش های آیفون در نظر گرفته است. یکی از دلایل اتخاذ چنین تصمیمی محدودیت های اخیر ژاپن برای صادر شدن مواد اولیه به کره جنوبی است که می تواند تولید صفحه نمایش های ساخت سامسونگ را با مشکل مواجه کند. البته هنوز قراردادی در این زمینه امضا نشده است.

انتظار می رود اپل مدل های جدید آیفون 11 را پاییز امسال معرفی کند.




منبع : 9to5mac 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار