کد خبر: ۲۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 10
محققان به منظور کشف راهکار‌های درمانی برای مقابله با برخی بیماری‌های خطرناک به انجام آزمایش‌هایی ویژه در ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌پردازند.
به گزارش آی تابناک : کارشناسان اعلام کرده اند ایستگاه فضایی بین المللی درآینده نزدیک میزبان چندین آزمایش علمی خواهد بود، از جمله این اقدامات ارسال خزه و سلول‌های بنیادی به ایستگاه فضایی بین المللی است.
 
به گفته کارشناسان انجام آزمایش‌های زیست محیطی می‌تواند اطلاعات منحصربه فردی برای سفر‌های طولانی مدت فضایی در اختیار دانشمندان قرار دهد، همچنین آزمایش سخت افزار‌ها می‌تواند به پیشرفت و توسعه نسل جدید سخت افزار‌های علمی کمک کند.
 

در جدیدترین ماموریت پرتابی قرار است کپسول فضایی CRS-۱۸ محموله را به تاریخ ۲۱ ماه جولای سال میلادی جاری به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل کند که شامل مواد خوراکی تازه، قطعه‌های یدکی تجهیزات و وسایل آزمایش‌های علمی است.
 
کارشناسان برای انجام آزمایش در فضای میکروگرانشی در تلاش هستند، زیرا نتیجه‌های مطالعه در فضای دارای گرانش با فضای دارای میکروگرانش متفاوت است و با توجه به وضعیت خاص این فضا نتیجه‌های منحصربه فردی در اختیار دانشمندان قرار می‌گیرد.
 
جدیدترین آزمایش‌هایی که قرار است در ایستگاه فضایی بین المللی انجام شود شامل فیزیولوژی انسانی با تمرکز برسلول‌های بنیادی، نحوه رشد و اثرگذاری آن‌ها بربافت‌های عصبی است.
 
مطالعه درباره نحوه پیشرفت بیماری پارکینسون و ام اس هم یکی دیگر از پروژه‌هایی است که دانشمندان در جدیدترین آزمایش‌ها در ایستگاه فضایی بین المللی به آن می‌پردازند. کارشناسان امیدوار هستند با توجه به وجود وضعیت ویژه درفضا بتوانند راهکار‌های درمانی جدیدی برای درمان، مقابله و پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌های عصبی بیابند.
 
دومین آزمایشی که قرار است در ایستگاه فضایی بین المللی انجام شود درباره اثرگذاری میکروگرانش بر بهبود و بازسازی سلول‌های استخوانی و بررسی دو شیوه درمانی برای بهبود این فرآیندهاست. 

پوکی استخوان؛ بیماری‌ که در کمین فضانوردان است

فضانوردان در زمان حضور در فضا به دلیل وجود وضعیت میکروگرانش دچار پوکی استخوان می‌شوند و این ممکن است سبب آسیب در طول سفر‌های طولانی مدت فضایی شود به همین دلیل کارشناسان در نظر دارند راهکار‌های درمانی جدیدی برای مقابله با پوکی استخوان بیابند.
 

سومین آزمایش علمی منحصربه فرد که قرار است در ایستگاه فضایی بین المللی انجام شود بررسی روی ساختار‌های بیولوژیکی در وضعیت میکروگرانش است، به این منظور دانشمندان نوعی چاپگرسه بعدی منحصربه فرد به فضا ارسال می‌کنند که در آینده و با توسعه این فناوری می‌تواند اعضای بدن انسان را چاپ کند و به این ترتیب نیاز انسان به پیوند عضو از بین می‌رود.
 
رشد گونه‌های قارچ و مخمر هم یکی دیگر از طرح‌های آزمایشی در دست اجرای کارشناسان برای اجرا در وضعیت میکروگرانشی ایستگاه فضایی بین المللی است.
 

کارشناسان دریافتند در ایستگاه فضایی بین المللی قارچ و مخمر‌ها با سرعت بسیاربالایی به نسبت وضعیت گرانش زمین رشد می‌کنند و دچار مرگ نمی‌شوند. برخی گونه‌های قارچ اکنون در ایستگاه فضایی رشد کرده اند که می‌توانند خطری جدی برای سلامت فضانوردان در آینده باشند.
 
تجهیزات جدید با استفاده از کپسول فضایی اژد‌های شرکت اسپیس ایکس و به وسیله موشک فالکون ۹ به ایستگاه فضایی پرتاب می‌شوند.
 
کپسول فضایی دارای نوعی درگاه اتصال پیشرفته است که سبب می‌شود فرآیند اتصال و جداسازی کپسول از ایستگاه فضایی با سرعت بیشتری انجام شود.
 
با وجود پیش بینی برای راه اندازی کپسول فضایی در تاریخ ۲۱ ماه جولای امکان دارد به دلیل وضعیت آب و هوایی خاص چون بارندگی، پرتاب با تاخیر مواجه شود.
منبع: techcrunch



منبع : تک کرانچ
 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار