کد خبر: ۲۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 10
تکنولوژی‌هایی وجود دارند که در حال حاضر در مرحله ابتدایی به سر می‌‌برند و در حال تکامل هستند. بسیاری از این فناوری‌ها در سال‌های آتی مورد بهره‌برداری کلان قرار خواهند گرفت ولی ما در زمان حاضر امکان بهره‌مندی از آن‌ها را نداریم. در این مطلب با تعدادی از این فناوری‌های جذاب آشنا می‌شویم.

به گزارش آی تابناک : در همین لحظه که شما این مقاله را مطالعه می‌کنید، میلیاردها کمپین تأمین مالی جمعی «Crowdfunding Campaign» در اینترنت راه‌اندازی شده‌اند. با یک نگاه سریع در پایگاه‌هایی مثل Kickstarter یا Indiegogo تعداد بسیار زیادی از کمپین‌های عجیب، بی‌استفاده و یا حتی احمقانه را مشاهده می‌کنید که طبیعتاً مورد حمایت هم قرار نمی‌گیرند. اما در این میان، بعضی از پروژه‌ها واقعاً جدی و شگفت‌انگیزند و باعث می‌شوند عده‌ی زیادی، برای به نتیجه رسیدن و تولید انبوه آن‌ها لحظه‌شماری کنند. در این مطلب با بعضی از این کمپین‌های جذاب و حیرت‌انگیز آشنا می‌شوید.

البته پیش از نام بردن از این پروژه‌های جالب، باید به این نکته اشاره داشته باشیم که تولید انبوه در مقیاس تجاری و عرضه‌ی محصولات مربوط به این پروژه‌ها در بازار، به فاکتورهای بسیار زیادی وابسته است و هرچه هم یک کمپین به نظر من و شما خلاقانه و جذاب به نظر برسد، ممکن است به دلایلی در نهایت به شکست انجامد و هیچ گاه وارد بازار نشود. بنابراین بهتر است در تصور کار کردن با این ابزارها، این موضوع را نیز لحاظ کنید و آینده‌ی خود را به در اختیار داشتن یکی از این محصولات گره نزنید!

موضوع دیگر اینکه محصولاتی که معرفی می‌شوند، تنها بخشی از کمپین‌های حمایت مالی جمعی این روزها هستند. شما هم اگر موارد جذاب و جالب دیگری را می‌شناسید می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، آن‌ها را به ما و سایر خوانندگان معرفی کنید.

Taihe Gemini – مانیتور قابل حمل
در دنیایی که همه به دنبال این هستیم که «هر کاری» را بتوانیم در «هر جایی» انجام دهیم، محصولاتی که قابلیت حمل و جابجایی داشته باشند ارزش فراوانی دارند. کنسول‌های دستی، لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌های هوشمند، مینی‌کامپیوترها و مواردی از این قبیل، محصولاتی هستند که این هدف را برای ما نزدیک‌تر می‌کنند. در بسیاری از این محصولات، به خاطر افزایش قابلیت حمل و جابجایی، اندازه‌ی نمایشگر قربانی شده و کاربر باید از یک صفحه نمایش کوچک استفاده کند یا حتی امیدوار باشد که در مکانی که می‌خواهد از دستگاه خود استفاده کند، یک صفحه نمایش بزرگ و بدون استفاده موجود باشد تا دستگاه خود را به آن متصل کند. کمپین در حال رشد  Taihe Gemini برای کمک به همین شرایط به راه افتاده است.

نمایشگرهای قابل حمل و نسبتاً بزرگ (15.6 اینچی) Gemini که کمتر از یک کیلوگرم وزن دارند، می‌توانند تصویر هر نوع لپ‌تاپ و تعداد بسیار زیادی از تلفن‌های هوشمند را در خود نمایش دهند. در این کمپین، در مورد نمایشگرهای قابل حمل لمسی با رزولوشن 1080p (فول‌اچ‌دی) معمولی با رزولوشن 4K صحبت شده است. این نمایشگر از یک باتری قدرتمند بهره می‌برد و نیاز همیشه نیاز به اتصال آن به برق ندارید. ضمن اینکه این باتری می‌تواند تلفن هوشمند شما را نیز شارژ نماید. یک پایه‌ی جالب (شبیه به چیزی که در Surfaceهای مایکروسافت وجود دارد) برای آن تعبیه شده و نمایشگر می‌تواند در هر دو حالت Portrait یا Landscape مورد استفاده قرار گیرد.

UVGLO – ضدعفونی‌کننده‌ی فرابنفش فوقِ جمع و جور
سالیان سال، بهترین روش برای از بین بردن میکروب‌ها، سوزاندن وسایل و در مواردی مثل نیاز به ضدعفونی کردن سطوح و وسایل، استفاده از مواد شیمیایی قوی برای از بین بردن میکروب‌های موجود در آن‌ها بود. هر دو روش بسیار قدرتمند و مؤثر هستند اما اولین روش، خودِ چیزی که قصد ضدعفونی کردنِ آن را نیز داریم را هم از بین می‌برد و روش دوم نیز، ممکن است همانقدر که برای میکروب‌ها کشنده است، برای ما نیز مضر باشد.

UVGLO اینجاست تا راه سومی را در مقابل ما قرار دهد. این دستگاه یک ضدعفونی‌کننده‌ی فرابنفشِ فوقِ کوچک و بسیار قابل حمل و نقل است که حتی به باتری هم نیازی ندارد. در عوض می‌توانید آن را به گوشی خود متصل کرده و آن را به قلمی تبدیل کنید که روی هر سطحی که کشیده می‌شود، نور با طول موج کوتاه فرابنفش نوع C متصاعد می‌کند. با این کار، نور فرابنفش روی DNA میکروب‌ها و باکتری‌های موجود روی سطح مورد نظر شما اثر گذاشته و تولید مثل و تکثیر آن‌ها را غیرممکن می‌کند. شک دارید؟ نداشته باشید! این اولین بار نیست که از این تکنیک برای مسائل بهداشتی استفاده می‌شود. از نور فرابنفش در حال حاضر برای ضدعفونی کردن در بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، استخرهای شنا و مراکز تصفیه‌ی آب در سراسر دنیا استفاده می‌شود زیرا این نور می‌تواند بدون اثرات جانبی روش‌های شیمیایی، به خوبی فرایند ضدعفونی کردن را انجام دهد و حالا با تولید این دستگاه (البته اگر اتفاق افتد)، می‌توانید این ضدعفونی‌کننده را در جیب خود به همراه داشته باشید.

RedKey USB – ابزار امحاء داده
نابود کرده داده‌های یک هارد دیسک آن طور که به نظر می‌رسد، آسان نیست. متأسفانه «Delete» کردن فایل‌ها در کامپیوتر، در واقع چیزی را به معنی درستش حذف نمی‌کند و صرفاً فقط مکانی که آن داده قرار گرفته را به عنوان جایی مناسب نوشتن داده‌های جدید، علامت‌گذاری می‌کند. تا زمانی که روی این مکان، داده‌ی جدیدی نوشته نشده باشد، اطلاعات قبلی قابل بازیابی هستند و این مسئله در مواقعی که قصد فروش یا نابود کردن کامپیوتر یا حافظه‌ای که روی آن اطلاعات حساس را دارید، مشکل بزرگی خواهد بود.

RedKey برای حل این مشکل به وجود آمده است. این دستگاه یک قطعه‌ی قابل اتصال باUSB است که به طور کاملاً امنی، اطلاعات موجود در هارد کامپیوتر شما را بسیار مؤثرتر از «Delete» کردن یا «Reset» کردن دستگاه، نابود می‌کند. برای این کار، این قطعه از روش «Zero filling» استفاده می‌کند که در واقع تمام صفر و یک‌های موجود روی دیسک سخت سیستم را با رشته‌ی کاملی از صفرها جایگزین می‌کند که بازیابی داده‌ها را بسیار سخت خواهد کرد. علاوه بر این، یک گزینه‌ی «Cryptographic wipe» نیز وجود دارد که بازیابی داده‌های حساس شما را برای هر غریبه‌ای، غیرممکن می‌کند.

Obsbot Tail – دوربین «اُتوکارگردان» با هوش مصنوعی
تا به حال پیش آمده که قصد ضبط یک ویدئو از خودتان داشته باشید اما نگران خارج شدن از کادرِ دوربین باشید؟ یک دوربین با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند به زودی این نگرانی شما را برطرف کند. در نمایشگاه CES، شرکت Remo Technology دستگاه Obsbot Tail را به عنوان اولین دوربین هوش مصنوعی که می‌تواند مستقلاً ضبط ویدئو را کارگردانی کند به نمایش گذاشت.

Obsbot Tail یک دوربین 4K با قابلیت تصویربرداری 60 فریم در ثانیه را با یک گیمبال مکانیکی سه‌محوره و یک لنز با زوم اپتیکال 3.5 برابر ترکیب کرده است. این دوربین از هوش مصنوعی و گیمبالِ خود برای تعقیب سوژه‌ی از پیش تعیین‌شده استفاده می‌کند. Obsbot Tail از حالت‌های فیلم‌برداری مختلفی مثل دنبال کردن حرکات تمام بدن تا حفظ برش تصویر بالاتنه برای ثبت تصاویر بهره می‌برد.

هوش مصنوعی این دوربین می‌تواند در مقابل بعضی از ژست‌های کنترلی تعیین شده، اعمال مشخصی مثل ثبت یک عکس ثابت را انجام دهد. این دوربین از یک چیپ HiSilicon Hi3559A برای پردازش تصویر استفاده می‌کند که به گفته‌ی شرکت سازنده، می‌تواند تصاویر را به خوبی و در عین حال، با مصرف باتری کم، پردازش کند. ضمن اینکه امکان پشتیبانی از ویدئوهای HDR10 نیز وجود دارد و برای اصلاح رنگ‌ها نیز از 3D Lookup Tables استفاده می‌شود.

Accessport Air – مبدل جک هدفون بی‌سیم
روندی که اَپل با معرفی آیفون 7 شروع کرد، این روزها توسط تولیدکننده‌های دیگر گوشی‌های هوشمند ادامه پیدا کرده است. هر چند وقت یک بار، خبر از تولید یک مدل جدید گوشی هوشمند بدون وجود جک 3.5 میلیمتری هدفون به گوش می‌رسد. این خبر برای بسیاری از افرادی که مدت‌هاست از هدفون‌های باسیم استفاده می‌کنند و به نوعی به هدفون خود وابسته نیز هستند، ناخوشایند است. چنین افرادی یا باید قید ارتقاء گوشی به مدل جدید را بزنند، یا بین تهیه‌ی یک هدفون بی‌سیم یا استفاده از مبدل‌هایی که به درگاه شارژ گوشی متصل می‌شوند، یکی را انتخاب کنند. انتخاب اول، صرف هزینه‌ی زیادی را به دنبال دارد و مبدل‌های مذکور نیز، امکان استفاده از شارژر و هدفون به طور هم‌زمان را ندارند.

ایده‌ی پشت Accessport Air دقیقاً همین مسئله است. این دستگاه به طور بی‌سیم و با استفاده از ارتباط بلوتوث به گوشی شما متصل شده و از سوی دیگر، صدای گوشی را به هدفون باسیم شما منتقل می‌کند. سازنده‌ی این دستگاه توضیح می‌دهد که با استفاده از Accessport Air دیگر نیازی به اینکه یک دانگل همیشه به گوشی شما آویزان باشد نخواهید داشت.

در طراحی و توسعه‌ی این مبدل دقت زیادی صرف شده و تلاش شده کم‌مصرف‌ترین قطعاتی که می‌توانند بهترین خروجی صوتی را با قیمتی مقرون به صرفه فراهم کنند در Accessport Airاستفاده شوند. توسعه‌ی این دستگاه بیش از 2 سال به طول انجامیده و در طی این مدت، راهکارهای بلوتوثی مختلف بارها بررسی شده و در نهایت بلوتوث نسخه‌ی 5 برای آن انتخاب شده است. این دستگاه با یک درگاه USB نوع C شارژ می‌شود، تا حدود 9 ساعت باتری آن دوام می‌آورد و در حال شارژ دانگل هم می‌توان به گوش دادن موسیقی ادامه داد.

Cambuddy Plus – اتصال دوربین به شبکه‌ی بی‌سیم
آیا نگران خراب شدن کارت حافظه و از دست دادن عکس‌هایی که گرفته‌اید هستید؟ آیا احساس کردید در مقابل یک تبلیغ تلویزیونی یک محصول بی‌مصرف قرار گرفته‌اید؟ نگران نباشید! دستگاهی که در مورد آن توضیح می‌دهیم، «واقعاً» نگرانی شما را برطرف می‌کند و کاربردی است! Cambuddy Plus از ارتباط 4G و Wi-Fi برای گرفتن نسخه‌های پشتیبان از تصاویری که با استفاده از دوربین خود ثبت می‌کنید روی فضای ابری استفاده می‌کند و می‌تواند به عنوان یک نقطه اتصال بی‌سیم، جی‌پی‌اس و یک کنترل از راه دور نیز عمل کند.

برخلاف سایر گیت‌وی‌های بی‌سیم برای دوربین، Cambuddy Plus می‌تواند از 4G LTEاستفاده کند و فارغ از اینکه در زمان ثبت عکس کجا باشید، می‌تواند از فایل‌های شما روی فضای ابری پشتیبان بگیرد. قابلیت 4G با Wi-Fi پرسرعت دوبانده‌ی 2.4G/5G استاندارد802.11ac و حداکثر سرعت انتقال 10 مگابایت بر ثانیه بهره می‌برد.

Cambuddy Plus روی کفشک دوربین قرار گرفته و از طریق درگاه micro-USB به آن متصل می‌شود. این دستگاه از یک پردازنده‌ی 4 هسته‌ای ARM بهره می‌برد و دارای یک نمایشگر لمسی 1.5 اینچی برای سهولت انجام تنظیمات است. حسگر مکان‌یاب موجود در آن نیز می‌تواند برچسب مکانی را روی تصاویر قرار دهد. Cambuddy Plus قرار است با دراپ‌باکس، گوگل درایو و فضای ابری مخصوص شرکت سازنده یعنی Joopic Cloud سازگاری کامل داشته باشد.

ADcase – قاب آیفون با قابلیت تشخیص سقوط
اکثر قاب‌های معتبر بازار، در مقابل بسیاری از برخوردها عالی و مؤثر عمل می‌کنند و می‌توانند گوشی را از آسیب حفظ کنند، اما بعضی از برخوردها مثل سقوط از چند متری، می‌توانند بر قاب مستحکم و محافظ صفحه نمایش غلبه کرده و یک گوشی مصدوم، با هزینه‌ی تعمیر بسیار بالا روی دست شما بگذارند. برای حل این مشکل، یک دانشجوی مهندسی در دانشگاه آلِن آلمان توانسته یک قاب محافظ گوشی طراحی کند که می‌تواند در هنگام سقوط، از خود عکس‌العمل نشان داده و پیش از برخورد با زمین، از دستگاه به خوبی محافظت کند.

جامعه‌ی مکاترونیک آلمان نیز به خاطر طراحی این ابزار مفید، به فیلیپ فرنزل یک جایزه‌ی ملی داده است. این قاب دارای چهار قطعه‌ی چنگک‌مانند در چهار طرفِ خود است و وقتی حسگر موجود در قاب، حالت سقوط را تشخیص دهد، این چنگک‌ها باز شده و اجازه نمی‌دهند که هیچ قسمتی از گوشی، با زمین برخورد کند. یکی از مزایای این طراحی در مقابل ابزارهایی مثل کیسه هوا، این است که این چنگک‌ها را به سادگی می‌توان به حالت قبل برگرداند و یک‌بار مصرف نیستند. با استفاده از این ابزار که به طور خاص برای آیفون‌ها طراحی شده، قابلیت‌های دیگری مثل امکان شارژ بی‌سیم و باتری پشتیبان نیز به گوشی اضافه می‌شود.

OrCam MyMe – دستیار هوش مصنوعی پوشیدنی
دستیارهای دارای هوش مصنوعی امروزه در همه جا وجود دارند. ما آنها را در خانه هایمان داریم (Amazon Alexa, Google Home، و ...) میتوانیم آنها را داخل جیبمان بگذاریم (Siri, Google Assistant). دستیارهای مجازی که ما امروزه استفاده می‌کنیم از نظر قابلیت‌ها هنوز بسیار محدود هستند. آنها اساساً ربات‌های پاسخ‌دهنده به صداهای آشنا هستند. شما از آن‌ها سوالی می‌پرسید و آن‌ها جواب را از طریق اینترنت بدست می‌آورند. به عبارت دیگر این ابزارها فقط گوش و مغز دارند و از دیدن و فهمیدن هر نوع اطلاعات مجازی عاجز هستند که این مسأله واقعاً محدودیت بزرگی است.

به هر حال MyMe متفاوت است. این دستگاه یک دستیار پوشیدنی است که برخلاف Siri  و Alexa مجهز به یک دوربین و مجموعه‌ای کامل از الگوریتم‌های بینایی کامپیوتری است که به آن در فهم کلمات کمک می‌کند. MyMe را می‌توانید روی پیراهن خود بچسبانید و این ابزار به شما در یادآوری نام‌ها و صورت‌های افرادی که ملاقات کردید کمک خواهد کرد، مدت زمانی که از آن استفاده کردید را نمایش می‌دهد و به صورت خودکار کارت‌های ویزیت را به لیست مخاطبان اضافه می‌کند. به طور واضح این دستگاه برای همه مناسب نیست، اما وسیله‌ای جریان‌ساز، جدید و مهیج برای دوستداران تکنولوژی ابزارهای پوشیدنی و دستیارهای مجازی خواهد بود.





منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار