کد خبر: ۲۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۸ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 09
بر اساس گزارش وبسایت Thurrott، مایکروسافت در حال کار روی کنسولی اختصاصی است که بازی‌ها صرفا از طریق سرویس xCloud روی آن استریم می‌شوند.

به گزارش آی تابناک : پیش‌تر اعلام شده بود که کنسول بعدی مایکروسافت، با اسم رمز پروژه اسکارلت، تنها یک نسخه خواهد داشت و آن نسخه در حال ساخت است، اما حالا یک منبع آگاه اعلام کرده که نسخه دیگری از این کنسول در دست تولید قرار دارد.

به گزارش برَد سَمز از وبسایت Thurrott، این کنسول ایکس باکسی صرفا بر پایه استریمینگ خواهد بود که از فناوری استریمینگ xCloud مایکروسافت استفاده می‌کند.

اوایل امسال گزارشاتی منتشر شده بود که از وجود دو نسخه ایکس باکس جدید با نام‌های آناکوندا و لاکهارت خبر می‌داد. این دو کنسول در مجموعه در پروژه‌ای تحت عنوان پروژه اسکارلت شناخته می‌شدند. گفته می‌شد آناکوندا میان دو دستگاه کنسول قوی‌تر است که هارد SSD دارد، در حالی که لاکهارت کنسولی ارزان‌تر و احتمالا بدون دیسک خواهد بود که بازی‌های آن به صورت دیجیتالی و از طریق xCloud اجرا می‌شود.

پروژه اسکارلت چند هفته پیش رسما در نمایشگاه E3 2019 معرفی شد، ولی فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس، تایید کرد که آن‌ها فقط در حال کار روی نسخه قوی‌تر کنسول بعدی خود یعنی آناکوندا هستند. با این حساب، صرفا یک کنسول از پروژه اسکارلت معرفی می‌شود، اما این بدان معنا نیست که طرفداران ایکس باکس فقط باید منتظر یک کنسول جدید باشند.

طبق اعلام سمز، مایکروسافت مشغول کار روی ایکس باکسی است که صرفا می‌تواند با فناوری xCloud بازی‌ها را به صورت استریمینگ اجرا کند. قیمت این کنسول زیر ۱۰۰ دلار، احتمالا به همراه کنترلر چیزی حدود ۶۰ تا ۸۰ دلار، خواهد بود تا گیمرهایی که نمی‌خواهند هزینه زیادی صرف خرید کنسول کنند به سراغ این محصول بروند. اگر این کنسول واقعا با قیمتی زیر ۱۰۰ دلار معرفی شود، هزینه آن از پکیج Founder’s Edition گوگل استیدیا که قرار است در ماه نوامبر به قیمت ۱۲۹ دلار معرفی گردد، ارزان‌تر خواهد بود.

سمز می‌گوید لغو پروژه لاکهارت باعث شد مایکروسافت تمرکز بیشتری روی این ایکس باکسِ متمرکز بر xCloud داشته باشد. او این محصول را به عنوان دستگاهی کم‌قدرت و کم‌تاخیر توصیف می‌کند که مستقیما به xCloud وصل می‌شود و تجربه گیمینگ بهتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. این کنسول به کاربران اجازه می‌دهد کنترلر ایکس باکس خود را به طور مستقیم به xCloud وصل کنند و عناصر اساسی گیم‌پلی مثل حرکات و تشخیص برخورد را به صورت محلی با کمترین تاخیر پردازش کنند؛ در عین حال، به گفته سمز، همه چیز استریم خواهد شد.

البته سمز مطمئن نیست که این کنسول همراه با پروژه اسکارلت معرفی می‌شود یا نه، یا اصلا مایکروسافت برنامه‌ای برای عرضه آن به بازار دارد یا نه. با این حال، با حضور بازیگر قدرتمندی همچون مایکروسافت، گیمرها می‌توانند انتظارات بیشتری از دنیای گیم استریمینگ داشته باشند.





منبع : دیجیتال ترندز 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار