کد خبر: ۲۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۱۸ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 09
IBM پتنتی برای یک ساعت هوشمند ثبت کرده است که قابلیت تبدیل‌شدن به گوشی‌ هوشمند و همچنین تبلت‌ را دارد.

به گزارش آی تابناک : امسال به‌طرز فزاینده‌ای، شاهد ترند گوشی‌های هوشمند تاشدنی بودیم. پس از آنکه سامسونگ و هواوی گوشی‌های تاشدنی معرفی کردند، سایر کارخانه‌های تولیدکننده تجهیزات اصلی (OEM) نیز تلاش می‌کنند تا از این قافله عقب نمانند. اما دراین‌میان، شرکتی وجود دارد که دراین‌باره سکوت کرده بود.

وقتی سخن از طراحی تاشدنی به‌میان می‌آید، متوجه می‌شویم که شرکت آمریکایی IBM در تمام این مدت تنها نظاره‌گر بوده و اقدامی در این زمینه انجام نداده است. شرکتی که زمانی در زمینه رایانه‌های شخصی پیشرو بوده، در رابطه با گوشی‌های هوشمند تاشدنی سکوت کرده است؛ هرچند که به‌نظر می‌رسد دلیلی قانع‌کننده در پشت این تصمیم داشته باشد. براساس پتنتی که توسط وب‌سایت Letsgodigitalفاش شده، IBM درحال تدارک برای بازی در یک عرصه‌ی متفاوت است. عنوان این پتنت «نمایشگر با اندازه متغیر برای یک دستگاه با صفحه‌نمایش الکترونیک» است که در سال ۲۰۱۶ توسط IBM به ثبت رسیده و در تاریخ ۱۱ ژوئن ۲۰۱۹ توسط اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO) منتشر شده است.

این پتنت ایده‌ای جالب را به تصویر می‌کشد که در آن صفحه یک ساعت هوشمند پس از یک مرحله بازشدن، به یک گوشی هوشمند تبدیل می‌شود و در مرحله بعد به شکل یک تبلت تمام‌صفحه درمی‌آید. طراحی این پتنت کمی ضخیم‌تر از ساعت‌های هوشمند معمولی است و این مسئله، به‌دلیل آن است که سه صفحه‌نمایش جداگانه را در خود جای می‌دهد که امکان تبدیل‌شدن به کوشی هوشمند و تبلت‌ را فراهم می‌کنند. این دستگاه همچنین در قسمت زیرین خود، پورت‌هایی برای اتصالات دارد.

متاسفانه پتنت مذکور درباره تجربه کاربری و سازوکار تاشدن صحبتی نکرده است. گمان می‌رود که سازوکار تاشدن این ساعت هوشمند، نیمه‌خودکار یا خودکار باشد و با دستور کاربر کار کند. انتظار می‌رود که IBM به این زودی ساعت هوشمند جدید خود را معرفی نکند. به هرحال، این یک طراحی جالب و منحصربه‌فرد است که می‌تواند کاربردهای متنوعی داشته باشد.




منبع : mspu 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار