کد خبر: ۲۴۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۱۷ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 08
گلکسی نوت ۱۰، یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند سامسونگ از سری گلکسی نوت، ماه آینده معرفی می‌شود. ظاهرا قانع‌کردن کاربران برای خرید این دستگاه کار ساده‌ای نخواهد بود.

به گزارش آی تابناک : اپل به معرفی و عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند جدید با فناوری‌های متفاوت و پیشرفته مشهور است. با این حال در بازار گوشی‌های هوشمند، سامسونگ نیز از سال ۲۰۱۱ با رونمایی محصولات خانواده‌ی گلکسی نوت توانست دستگاه‌هایی با نمایشگر بزرگ به بازار عرضه کند و توجه کاربران را تا حدود زیادی به محصولاتش جلب کند. 

کره‌ای‌ها در برهه‌ای دستگاهی با نمایشگر بزرگ طراحی و تولید کردند که بیشتر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمنددرصدد تولید و عرضه‌ی دستگاه‌هایی کوچک‌تر و قابل‌حمل‌تر بودند.

گلکسی نوت 10 پرو

گوشی‌های سری گلکسی نوت سامسونگ با بهره‌مندی از نمایشگر بزرگ، قلم (استایلوس)، حافظه‌ی داخلی و حافظه‌‌ی رم با ظرفیت بیشتر توانستند توجه کاربران بسیاری، خصوصا کسانی را به خود جلب کند که با گوشی هوشمند زیاد کار می‌کنند. با وجود این، سال ۲۰۱۹ وضعیت کره‌ا‌ی‌ها در مقایسه با قبل بسیار متفاوت شده است. امسال، سامسونگ به‌سختی می‌تواند تفاوت‌های شاخصی بین دو سری محصولات سری نوت و سری گلکسی اس ایجاد کنند. اول اسفند، گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس به‌همراه گلکسی S10e و نسخه 5G گلکسی اس ۱۰ با نمایشگری ۶.۷ اینچی و باتری حجیم معرفی شدند. 

ناگفته نماند معمولا کره‌ای‌ها گوشی هوشمند گلکسی نوت خود را در محدوده‌ی زمانی ماه‌های اوت و سپتامبر (مرداد یا شهریور) معرفی می‌کنند. به‌ نظر می‌رسد سال جاری نیز سامسونگ همین مقطع زمانی را برای رونمایی پرچم‌دار بعدی سری گلکسی نوت در نظر گرفته باشد. پیش‌تر گفته شده بود گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ احتمالا ۱۶ مرداد برابر با ۷ اوت رونمایی می‌شود. نمایشگر بزرگ دستگاه‌های سری گلکسی نوت یکی از ویژگی‌های اصلی و متمایزکننده‌ی آن‌ها از گلکسی اس است. با وجود این، تفاوت اندازه‌ی نمایشگر و برخی دیگر از ویژگی‌های متمایزکننده‌ی این دو سری محصولات در سال‌های اخیر به‌شدت کاهش یافته است. 

گلکسی نوت 10

به‌ غیر از قلم اس پن،‌ عمده‌ترین تفاوت بین گلکسی اس ۹ پلاس و گلکسی نوت ۹، نمایشگر اندکی بزرگ‌تر و باتری با ظرفیت بیشتر و گزینه‌هایی برای خرید دستگاهی با ظرفیت حافظه‌ی داخلی و ظرفیت حافظه‌ی رم بیشتر بود. نمایشگر گلکسی نوت ۹ فقط ۰.۲ اینچ بزرگ‌تر از نمایشگر گلکسی اس ۹ پلاس است و زمانی‌ که بحث مقایسه‌ی ویژگی‌های اصلی دو دستگاه همچون دوربین به‌ میان می‌آید، هر دو گوشی هوشمند از نظر عملکرد، قابلیت‌های مشابهی با یکدیگر دارند.

با این حال در چند سال گذشته، وضعیت بدین شکل نبود و گوشی‌های هوشمند سری گلکسی نوت از نظر مشخصات با محصولات سری گلکسی اس تفاوت‌های شاخصی داشتند. گلکسی نوت ۲ که در سال ۲۰۱۲ معرفی و به بازار عرضه شد، از نمایشگر ۵.۵ اینچی بهره می‌برد. نمایشگر این گوشی هوشمند ۰.۷ اینچ از نمایشگر ۴.۸ اینچیگلکسی اس ۳، محصول همان سال سامسونگ، بزرگ‌تر بود. کره‌ای‌ها در آن مقطع زمانی، گوشی‌‌های هوشمند سری گلکسی اس خود را در نسخه‌های گوناگون و با اندازه‌ی متفاوت نمایشگر به بازار عرضه نمی‌کردند. در نتیجه، گوشی‌های هوشمند گلکسی نوت با نمایشگر بزرگ‌تر برای آن دسته از کاربرانی از جذابیت خاصی برخوردار بود که خواهان دستگاه‌هایی با نمایشگر بزرگ‌تر بودند. همچنین در آن مقطع زمانی، نمایشگر دستگا‌ه‌های سامسونگ در مقایسه با بیشتر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند بزرگ‌تر بود.

در حال حاضر، کره‌ای‌ها نسخه‌های متنوع‌تری از گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس به بازار عرضه می‌کنند. سامسونگ نه‌تنها نسخه‌ی معمولی و پلاس گلکسی اس ۱۰ را به بازار عرضه کرد؛ بلکه نسخه‌ی 5G گلکسی اس ۱۰ را نیز معرفی کرد که قابلیت اتصال به شبکه‌ی اینترنت پرسرعت نسل پنجم را دارد. نسخه‌ی 5G گلکسی اس ۱۰ سامسونگ از نمایشگر ۶.۷ اینچی برخوردار است که بزرگ‌تر از گلکسی اس ۱۰ با نمایشگر ۶.۱ اینچی و گلکسی اس ۱۰ پلاس با نمایشگر ۶.۴ اینچی است. همچنین، این گوشی هوشمند از دوربین چهارگانه در پنل پشتی بهره می‌برد و مجهز به دوربین تشخیص عمق سه‌بعدی است. تفاوت گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ پلاس در مقایسه با نسخه‌ی 5G آن است که دو دستگاه از دوربین سه‌گانه در پنل پشتی بهره می‌برند و فاقد حسگر تشخیص عمق هستند.

گلکسی نوت 10 سامسونگ

علاوه بر این، کره‌ای‌ها نسخه‌ای از گلکسی اس ۱۰ پلاس را با حافظه‌ی رم ۱۲ گیگابایتی و ظرفیت حافظه‌ی داخلی یک ترابایتی در نظر گرفته‌اند. این در حالی است که سایر نسخه‌های دیگر این سری محصولات سامسونگ از جمله گلکسی اس ۱۰ و نسخه‌ی 5G گلکسی آن، از حافظه‌ی رم حداکثر ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۵۱۲ گیگابایتی بهره می‌برند.

وقتی بحث اندازه‌ی نمایشگر و ظرفیت حافظه‌ی داخلی و کیفیت دوربین به‌میان می‌آید، سامسونگ گزینه‌های خرید مختلفی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هنوز مشخص نیست نسل بعدی گوشی‌های هوشمند گلکسی نوت به‌ غیر از قلم اس پن در مقایسه با گلکسی اس ۱۰ با چه وجه تمایز خاصی به بازار عرضه خواهند شد. شایعه‌ها و اخبار غیررسمی منتشرشده درباره‌ی گلکسی نوت ۱۰ از شباهت بیش از حد این دستگاه به گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس ۱۰ حکایت می‌کند. این اخبار در حالی به‌ اشتراک گذاشته می‌شود که شباهت‌های زیادی بین آخرین گوشی‌‌های هوشمند سری گلکسی اس و گلکسی نوت نیز دیده می‌شود. با وجود معرفی نسخه‌ی 5G گلکسی اس ۱۰ و گلکسی S10e، معرفی دستگاهی با مشخصات مشابه، ولی از سری گلکسی نوت چندان توجیه‌پذیر نیست. 

اگر قلم اس پن بتواند واقعا وجه تمایز شاخصی بین گوشی‌های هوشمند سری گلکسی نوت و گلکسی اس سامسونگ ایجاد کند، شاید کره‌ای‌ها بتوانند به فروش این دستگاه امیدوار باشند؛ در غیر این‌ صورت سامسونگ مجبور می‌شود سخت تلاش کند تا بتواند فروش رضایت‌بخشی برای گلکسی نوت ۱۰ رقم بزند.




منبع : insider
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار