کد خبر: ۲۴۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 08
مایکروسافت درباره‌‌ی به‌روزرسانی جدید آخرین نسخه‌ی ویندوز ۱۰ به کاربرانش هشدار داد.

به گزارش آی تابناک : مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای به ۵۰ میلیون کاربر ویندوز ۱۰ هشدار داد به‌روزرسانی جدید این سیستم‌عامل، KB4501375، ممکن است به Remote Access Connection Manager ویندوز آسیب جدی بزند. این آسیب پیامدهای بسیار جدی خواهد داشت.


مهم‌ترین بخشی که ممکن است با این به‌روزرسانی آسیب ببیند، بخش شبکه‌های خصوصی مجازی (Virtual Private Networks) است. RASMAN موظف است نحوه‌ی اتصال ویندوز ۱۰ به اینترنت را مدیریت کند. با افزایش روزافزون استفاده از این شبکه‌ها که میزان کاربرد آن‌ها از افزایش حریم خصوصی آنلاین تا دسترسی به نت‌فلیکس و یوتیوب در کشورهایی گسترده شده که دسترسی به آن‌ها میسر نیست، آسیب‌دیدن RASMAN ممکن است اثر بسیار مخربی بر نحوه‌ی استفاده از کامپیوتر بگذارد.

نکته‌ی جالب درباره‌ی این هشدار این است که مایکروسافت اعلام کرده فقط نسخه‌ی 1903، یعنی آخرین نسخه‌ی ویندوز ۱۰، در معرض این تهدید قرار دارد. در حال حاضر، حداقل ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان از این نسخه‌ی ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند.

مایکروسافت اعلام کرده ۸۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کند و نکته اینجا است که این آمار متعلق به چهار ماه پیش است. در ضمن، AdDuplex، منبع همیشه مطمئن، اعلام کرده است ۶.۳ درصد کاربران ویندوز ۱۰ (۵۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر) از نسخه‌ی 1903 استفاده می‌کنند. این آمار که متعلق به ۱۰ روز پیش از انتشار هشدار مایکروسافت است، تنها در یک ماه به دست آمده است. این آمار و ارقام نشان‌دهنده‌ی جدی و گسترده‌ بودن هشدار مایکروسافت است.

مایکروسافت برای حل مشکل احتمالی، راه‌حل‌های پیچیده‌ای ارائه داده؛ اما هنوز زمان دقیقی برای راه‌حل واقعی و نهایی اعلام نکرده است.

به روز رسانی ویندوز

این مشکل در حالی به وجود آمده که مایکروسافت تلاش می‌کند کاربران ویندوز ۷ را ترغیب کند تا از ویندوز ۱۰ استفاده کنند. هفته‌ی گذشته هم مایکروسافت در بیانیه‌ای تأیید کرد ویندوز ۱۰ در گرفتن نسخه‌ی پشتیبان از رجیستری مشکل دارد و این مشکل نوعی نقص در طراحی این سیستم‌عامل است.





منبع : فوربس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار