کد خبر: ۲۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۱۷ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 08
مدتیست که گزارش شده انویدیا با سامسونگ برای تولید پردازنده‌های گرافیکی Ampere همکاری خواهد کرد، این معماری تحت فناوری 7 نانومتری EUV تولید می‌شود. چنین چیزی یعنی انویدیا از شریک تولید چندین ساله خود TSMC فاصله گرفته است.

به گزارش آی تابناک : یک منبع کره‌ای گزارش کرده که رهبر بخش کره انویدیا آقای Yoo Eung-Joon تغییر از TSMC به سامسونگ را طی یک مصاحبه تایید کرده. به نظر نمی‌رسد این شرکت‌ها همکاری خود را به شکل معمول در وب‌سایت‌هایشان اعلام کنند.

جناب Yoo اطلاعات چندانی از این همکاری اعلام نکرده اما گفته تعهد سامسونگ به تولید Ampere قابل توجه است. او همچنین اعلام کرده مالکیت بر Mellanox تا قبل از پایان سال انجام خواهد شد، تنها نیاز به تایید رگلاتوری کشورهای مختلف و البته تایید نهایی سهام داران Mellanox است.

مشخص نیست که چرا باید انویدیا از TSMC به سمت سامسونگ حرکت کند، البته قبلا در گزارش دیگری در ماه ژوئن اعلام شده بود که سامسونگ به شدت در حال رقابت با TSMC بوده و حتی ممکن است قیمت پایین‌تری را ارائه دهد. در حال حاضر فناوری 7 نانومتری TSMC به شدت محبوب است، بخصوص بخاطر استفاده شرکت‌های AMD و Apple از این فناوری.

معاون اجرایی انویدیا: گرافیک‌های نسل بعد توسط TSMC و سامسونگ تولید می‌شوند

اما حالا معاون اجرایی انویدیا بعد از حدس و گمان‌های فراوان بیانیه‌ای منتشر کرده که در آن اعلام شده این گزارش‌ها اشتباه هستند و انویدیا همچنان پردازنده‌های نسل بعدی خود را توسط TSMC تولید خواهد کرد. او گفته انویدیا همین حالا نیز از هر دو کمپانی سامسونگ و TSMC برای تولید محصولات بهره می‌برد و برنامه دارند که از دو شرکت برای تولید نسل بعدی محصولات گرافیکی خود استفاده کنند.

در حال حاضر اطلاعات چندانی از معماری Ampere در دسترس نیست. تنها انتظار می‌رود در سال 2020 شاهد گرافیک‌های آن باشیم که جایگزین Turing خواهند شد. البته اگر انویدیا مانند تورینگ عمل کند احتمالا شاهد اطلاعات بیشتری از Ampere در کنفرانس SIGGRAPH ماه آگِست خواهیم بود.



منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار