کد خبر: ۲۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۱۷ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 08
تا شروع سال جدید تحصیلی هنوز فرصت زیادی باقی است، برای دانشجویان نزدیک شدن به سال جدید تحصیلی، همواره با لیست بلند و بالایی از خرید همراه بوده است.

به گزارش آی تابناک : اگر قصد خرید لپ تاپ دانشجویی دارید، ممکن است بخواهید بدانید از چه مواردی باید مطلع باشید تا اطمینان حاصل کنید دستگاه مورد نظر شما چه از نظر قابلیت و چه از نظر قیمت مناسب نیازهای شما باشد. در این مقاله شش نکته مهم برای خرید لپ تاپ در نظر گرفته شده تا در خرید لپ تاپ جدیدتان یاریتان کند.

1 – سناریویی برای استفاده خاص خودتان در نظر بگیرید.

بدون شک اولین چیزی که باید در نظر بگیرید، حتی قبل از اینکه بخواهید در مورد محدوده بودجه تصمیم‌گیری کنید، این است که شما از لپ تاپ چه استفاده‌هایی می‌کنید.

اگر اغلب در کلاس می‌نشینید و جزوه می‌نویسید، در وب جستجو می‌کنید، مقاله می‌نویسید و تکالیفتان را انجام می‌دهید، و یا ویدیو استریم می‌کنید، زمانی که نوبت به انتخاب سخت افزار و یا تعداد پورت‌های اتصال می‌رسد واقعا به سیستم خاصی نیاز ندارید. اکثر اولترابوک‌ها نیاز شما را برآورده می‌کنند، ولی اگر محدودیت بودجه دارید شرایط راحتری برای پیدا کردن لپ تاپ مناسب خود خواهید داشت.

با این حال، اگر باید از عهده درس‌هایی بر بیایید که نیاز به اجرا، طراحی و توسعه نرم افزار دارند، نرم افزارهایی مانند اتوکد (AutoCAD)، ادوب پریمیر پرو (Adobe Premiere Pro)، وکتورورکز (Vectorworks)، و غیره، باید لپ تاپی با پردازنده گرافیکی (GPU) اختصاصی، عملکرد بالای CPU، رم زیاد، رزولوشن بالای صفحه نمایش، و حتی برخی گواهی‌های سازنده مستقل نرم افزار (ISV) برای اطمینان از اینکه لپ تاپ شما کاملا با نرم افزار تخصصی سازگاری دارد را در نظر داشته باشید.

لپ تاپ لنوو ThinkPad P52 موبایل ورک استیشن برای استفاده تخصصی گزینه بسیار خوبی است، این لپ تاپ گزینه‌های پردازنده گرافیکی (GPU) اختصاصی انویدیا Quadro ، نسل هشتم پردازنده (CPU) اینتل Core i7، رم زیاد، گواهیISV ، و صفحه نمایش 15.6 اینچی 4K در اختیار دارد.

2 – بودجه‌ایی برای خود در نظر بگیرید.

هنگام خرید لپ تاپ، پرداخت هزینه اضافه برای یک وسیله پر زرق و برق وسوسه انگیز به نظر می‌رسد، هر چند که با نیازهای شما مطابقت نداشته باشد. پس ایده سناریو مصرفی خود را داشته باشید، باید بودجه واقع بینانه‌ایی در نظر بگیرید و مطابق با آن جلو بروید، در نهایت، احساس رضایت بیشتری نسبت به خرید خود خواهید داشت.

افرادی که به یک لپ تاپ برای استفاده تخصصی نیاز دارند، خصوصا به درایو SSD ، پردازنده گرافیکی با عملکرد سطح بالا، و مقدار زیادی رم، واقع بینانه به رنج قیمت نگاه کنند که چیزی حدود 1.500 دلار به بالا خواهد شد (در این مقاله قیمت‌ها به دلار بیان می‌شود). به طور کلی گواهی نامه‌های ISV به هزینه‌ها می‌افزایند، بنابراین در صورت استفاده عمومی از لپ تاپ باید انتظار هزینه زیادی را داشته باشید.

اگر طرح بهره‌وری استانداردی از لپ تاپ‌تان دارید، یک لپ تاپ بدون تجهیزات اضافی می‌تواند در محدوده قیمت 500 دلار تا 1000 دلار قرار بگیرد. برای برخی ویژگی‌های اضافی مانند صفحه نمایش لمسی با تولید رنگ فوق‌العاده، SSD ، عمر باطری طولانی، و بدنه نازک و سبک، احتمالا باید محدوده قیمت 1000 دلار تا 1.500 دلار را درنظر داشته باشید.

لپ تاپی مانند Surface Laptop 2 مایکروسافت به لطف ساختار باریک، بیلد اضافی، عمر باطری برای تمام روز، صفحه نمایش لمسی زیبا با نسبت ابعاد 3:2 و سخت افزار داخلی برای مواجه با یک روز استاندارد کاری دانشجویی برای بسیاری از افراد انتخاب فوقالعاده‌ایی است.

3 – دوام لپ تاپ را در نظر بگیرید

همزمان با جابه‌جا شدن بین کلاس‌ها در طول روز و حل کردن تکالیف در شب استفاده زیادی از یک لپ تاپ دانشجویی می‌شود. بیشتر اولترابوک‌ها طراحی شده‌اند تا برای میزان معقولی از کار استفاده شوند، به ویژه اگر برای خرید با محدودیت بودجه مواجه باشید، می‌توانید قبل از اینکه از ارزش پولتان در برابر لپ تاپ‌تان کاسته شود اقدامات پیشگیرانه‌ایی انجام دهید.

لپ تاپ‌های بسیاری در کلاس تجاری هستند که ساخته شده‌اند تا در برابر به کارگیری زیاد مقاومت داشته باشند مواردی چون حین مسافرت و یا استفاده در کارهای سنگین. به عنوان مثال، ThinkPad از شرکت لنوو و EliteBook از شرکت HP که مراحل گواهی MIL-STD 810G را نیز طی کرده‌اند، تست‌هایی مانند افتادن، شوک، گرد و غبار، ارتعاش، دما، ارتفاع، و مقاومت در برابر رطوبت تضمین می‌کنند که لپ تاپ شما می‌تواند سناریوهای خارج از مصرف معمول را تحمل کند. به طور کلی شما برای این دستگاه‌ها هزینه بالایی می‌پردازید، اما اگر نگران طول عمر دستگاه هستید، چنین معامله‌ایی می‌تواند رضایت خاطر شما را جلب کند.

4 – لپ تاپی را در نظر بگیرید که در کوتاه مدت منسوخ نشود

دانشگاه عموما چهار سال طول می‌کشد، و اگر شما بخواهید لپ تاپی را انتخاب کنید که در حال حاضر از رده خارج شده، حتی اگر این لپ تاپ به خاطر تخفیف زیاد سن تولیدش وسوسه انگیز باشد، موارد مهمی وجود دارد که باید از آن آگاه باشید مانند پردازنده، رم، هارد دیسک، و پورت‌ها.

پردازنده‌ایی را در نظر داشته باشید که در طول چند سال گذشته منتشر شده باشد، در مورد پردازنده‌های اینتل، یک چیپ نسل هفتم، هشتم، و یا نهم را انتخاب کنید که توان لازم برای پرداختن به نیازهای شما را داشته باشد. به همین ترتیب، یک لپ تاپ با حداقل 8 گیگابایت رم توان کافی برای چند سال آینده را ارائه می‌کند، یک هارد دیسک 512 گیگابایتی یا بالاتر برای ذخیره فایل‌هایتان کفایت می‌کند. در مورد ذخیره‌سازی، SSD برای سرعت و قابلیت اطمینان آن ترجیح داده می‌شود، هر چند باید هزینه بیشتری بپردازید.

پورت‌های لپ تاپ مهم هستند، به ویژه اگر بخواهید در خوابگاه بمانید. جواب قاطعانه‌ایی برای اینکه دقیقا به چه پورتی نیاز دارید وجود ندارد، اما به طور کلی USB-A, USB-C ، برخی انواع پورت ویدیو (مانند HDMI و یا Mini DisplayPort)، و شاید Thunderbolt 3 البته اگر بودجه‌ایی برای آن در نظر گرفته باشید. انتخاب لپ تاپی با یک پورت و یا عدم وجود گوناگونی پورتها برای شما منجر به خرید آداپتور یا داک خواهد شد.

وقتی به مبحث طول عمر لپ تاپ می‌رسیم اینکه دستگاه قابل ارتقا باشد مسئله مهمی است. امکان جداسازی پنل پایینی و تعویض هارددیسک و رم تضمین می‌کند کامپیوتر شخصی شما مدت طولانی‌تری دوام داشته و حتی ممکن است با خرید سخت افزار پایین‌تر مقداری پول پس انداز کرده و در نهایت خودتان دستگاه را آپگرید کنید.

به عنوان مثال، لپ تاپی با SSD کم ممکن است قادر به هدایت سریعتر با ذخیره‌سازی بیشتر باشد. برای نمونه می‌توان از SSD مدل 970EVO Plus M.2 PCIe شرکت سامسونگ نام برد، که سرعت خواندن و نوشتن بالا و قابلیت اطمینان طولانی مدت را برای دستگاه‌های سازگار به ارمغان می‌آورد.

5 – عمر باطری را در نظر بگیرید

نگرانی برای وصل کردن لپ تاپتان به برق در حالی که از یک کلاس به کلاس دیگری جابهجا میشوید خوشایند نیست. روزهای دانشگاه طولانی هستند، و باید جزو‌ههای زیادی بردارید، و آخرین چیزی که یک دانشجو می‌خواهد یک لپ تاپ به‌دردنخور است. یک راه حل رایج استفاده از لپ تاپی با سیستم باتری قابل تعویض است، می‌توانید دو باتری فول شارژ داشته باشید و بدون نیاز به خاموش کردن دستگاه خود آنها را عوض کنید، اما از آنجایی که لپ تاپ‌های با باتری‌های جداشدنی دیگر رایج نیستند، بهترین انتخاب برای شما لپ تاپی است که باتری آن هشت ساعت کامل و یا بیشتر دوام بیاورد.

بیشتر اولترابوک‌های برتر عمر باتری برای تمام روز ارائه می‌دهند، اما اگر بودجه شما به آنها نمی‌خورد، می‌توانید برای لپ تاپ خود یک پک اضافی باتری در نظر بگیرید و هنگامی که باتری لپ تاپ خالی شد آن را وصل کنید. پک باتری ZMI’s USB PD انتخاب جمع و جوری است، اما لپ تاپ شما نیاز به پورت USB-C خواهد داشت. 20.000mAh ظرفیت دارد، 45W خروجی، و علاوه بر شارژ لپ تاپ شما، چندین پورت برای شارژ سایر دستگاه‌ها نیز دارد.

و یا اینکه، می‌توانید یک پک باتری اضافی بخرید که می‌توانید به AC آداپتور وصل کنید و همراه لپ تاپ شما باشد. ما پاور بانک قابل حمل EWEMOSI’s AC را پیشنهاد می‌کنیم، 100Wخروجی و علاوه بر پلاگین AC  پورت‌های دیگری نیز دارد.

6 – صفحه نمایش لمسی در نظر بگیرید که از قلم پشتیبانی کند

اضافه کردن صفحه نمایش لمسی به یک لپ تاپ، خصوصا با پشتیبانی از قلم باعث جهش قیمت می‌شود، اما اگر ترجیح می‌دهید هر نکته‌ایی که بر می‌دارید را تایپ نکنید و ترجیح می‌دهید چیزی را انتخاب کنید که طبیعی‌تر باشد، و بتواند برای بازدهی شما امتیازی باشد. در این مورد صحت این مطلب جایی نمایان می‌شود که تمایل داشته باشید در یادداشت‌ها و جزوه‌های معمول خود تندنویسی کنید، نمودار، و یا طرح بکشید.

اگر به دنبال دستگاه فوق‌العادهایی می‌گردید Spectre Folio شرکت HP با بدنه چرمی و پشتیبانی از قلم پیشنهاد می‌شود، در حالی که Surface Pro مایکروسافت با پشتیبانی از قلم انتخاب رایج‌تری است، سخت افزار قدرتمند، و یک صفحه نمایش لمسی عالی دراختیار دارد.

اگر به دنبال چیز مقرون به صرفه‌ایی هستید که بتوانید فورا از نکته‌ها یادداشت بردارید، Surface Go  ده اینچی که بسیار سبک و نازک است و صفحه نمایش لمسی با رزولوشن بالا دارد و برای تجربه نوشتن از قلم پشتیبانی می‌کند، پیشنهاد می‌شود. شاید توان بالایی نداشته باشد، اما حدود 399 دلار قیمت دارد و به شما این امکان را میدهد که بدون صرف هزینه زیاد به دستیاری توانا دست یابید.

نقد و بررسی‌های لپ تاپ‌ها را بخوانید و مقایسه کنید

در این مقاله چند تا از بهترین لپ تاپ‌ها برای زندگی دانشجویی گردآوری و معرفی شد، زمانی که لیست شما به چند مورد خاص محدود شد، همیشه قبل از تصمیم نهایی نقد و بررسی‌ها را بخوانید. آنچه که سازنده لپ تاپ میگوید و آنچه که لپ تاپ در واقع ارائه می‌دهد اغلب متفاوت است، به خصوص زمانی که عمر باطری مطرح باشد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که بررسی دقیقی انجام داده‌اید.




منبع : windows central 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار