کد خبر: ۲۴۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۶ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 07
دنیای موس‌ها شاید تا به امروز نسبت به سالیان گذشته هیچ تغییری نداشته و تنها چند دکمه جدید برای میانبرها و یا انجام تنظیمات ویژه برای بازی‌ها به آنها اضافه شده است. با این حال لنوو طرحی جدید برای این گروه داشته و موس هوشمند خود را با قابلیت‌های جدید و جذابی معرفی کرده است.

به گزارش آی تابناک : این موس جدید و جالب با توجه به میکروفونی که برای آن در نظر گرفته شده می‌تواند به جای تعامل دستی، از دستورات صوتی کاربر خود نیز پیروی نموده و این قابلیت را در سراسر سیستم عامل به کار بندد.

تکنولوژی تشخیص صدای این موس توسط یک استارت‌آپ چینی به نام Keda Xunfeiتوسعه داده شده و می‌تواند به کاربران کمک کند تا ورودی صوتی را گرفته و به صورت آنلاین آنها را به زبان انگلیسی ترجمه ترجمه کند. البته ورودی این موس با همه گویش‌های مختلف زبان چینی نیز کاملاً سازگار است و می‌تواند دستورات کنترلی خود را از همه این گویش‌ها دریافت نماید.

در بخش ترجمه نیز این موس توانایی پشتیبانی از زبان‌های چینی، انگلیسی، فرانسوی، ژاپنی، آلمانی و 26 زبان دیگر را دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این موس این است که توابعی برای آن معرفی شده‌اند که می‌تواند به کمک آنها به صورت خودکار ترند‌ها و برخی اصطلاحات و اخبار داغ روز را از وبسایت‌های خبری و رویدادها، دریافت نموده و با استفاده از پلتفرم هوش مصنوعی آن که به صورت آنلاین و در بستر ابری تعبیه شده فعالیت می‌کند، متناسب با ذائقه کاربر، در اختیارش قرار دهد.

برای رسیدن به این هدف الگوریتم‌های یادگیری عمیقی برای این موس نوشته شده‌اند تا بتوان به تناوب و تداوم، این یادگیری را گسترش داده و صحت تشخیص و علایق منتخب را افزایش داد.

lenovo-mouse-2.jpg

اما جدای از این قابلیت‌های هوشمند، در بخش کاربری موس و پوینتر نیز از فناوری نور آبی برای جانمایی نشانگر در آن استفاده شده که عملکرد بهتر و صحیح‌تری نسبت به روش‌های سنتی مانند دیکدینگ فوتوالکرتیک و یا لیزر برای شناسایی حرکت نشانگر در دست کاربر روی میز دارد.

با استفاده از این فناوری دیگر محدودیت به محل استفاده موس نخواهد بود و کاربر می‌تواند آن را در هر جایی که بخواهد اعم از چوب، شیشه، لباس و یا سطوح دیگر مورد استفاده قرار دهد. میزان DPI موس نیز به صورت دستی قابل تغییر بین 600، 1200، 2400 و 4000 است که می‌تواند پاسخ‌گوی هر نوع کاربری باشد.

در نهایت باید بگوییم که جنس بدنه این موس از پلاستیک مقاوم نوع ABS است که بافت فلزی و موادی که با پوست دست انسان سازگارند برای سطح آن انتخاب شده‌اند.




منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار