کد خبر: ۲۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۱۳ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 04
به مناسبت چهلمین سالگرد فروش اولین واکمن، سونی تاریخچه دستگاه پخش موسیقی پرتابل خود را در توکیو به نمایش گذاشته است.

به گزارش آی تابناک : جهان در اول جولای سال 1979 شاهد یک تغییر بود. در این روز سونی اولین واکمن خود (مدل  TPS-L2، تصویر تیتر مطلب) را معرفی کرد؛ محصولی که اولین پخش کننده موسیقی قابل حمل به حساب می آمد و روش گوش دادن به موسیقی را برای همیشه تغییر داد. تنها در همان دو ماه اول تعداد 50 هزار دستگاه واکمن فروش رفت تا نوید بخش آینده ای روشن برای پخش کننده های قابل حمل سونی باشد. در نهایت تا سال 2010 سونی موفق شد بیش از 200 میلیون واکن را در سراسر جهان بفروشد.

واکمن

تا سال های قبل از آن بوم باکس ها (ضبط صوت های بزرگ ولی قابل استفاده با باتری) و رادیوهای پرتابل برای مدت ها بود که بر بازار تجهیزات صوتی قابل حمل فرمانروایی می کردند اما واکمن برای اولین بار گوشی دادن به موسیقی به طور خصوصی و در خارج از خانه را به دنیا معرفی کرد.

اولین واکمن تنها یک پخش کننده ساده و فاقد قابلیت ضبط بود اما از دو درگاه 3.5 میلی متری هدفون بهره می برد و به این ترتیب می توانستید با دوستتان دو تایی از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید یا صدا را به طور همزمان از یک اسپیکر پخش کنید.

در طول سال های بعد از آن، واکمن شاهد چندین جهش سخت افزاری بود؛ دیسکمن ها امکان استفاده از CDها را داشتند و مدتی هم مدل های سازگار با مینی دیسک ها تلاش کردن بازار را به دست بگیرند. در نهایت هم مدل های مدرن تر MP3 پلیر روانه بازار شدند که همچنان شاهد عرضه آنها توسط سونی هستیم.

واکمن
اکنون که 40 سال از زمان معرفی اولین مدل واکمن می گذرد این دستگاه دیگر شکوه سابق خود را ندارد و دیگر از سی دی یا نوارهای کاست استفاده نمی کنیم. تقریباً هر گوشی موبایل هم می تواند همین کار را برای ما انجام دهد و هزاران آهنگ را در خود نگه دارد و ده ها هزار تای دیگر را هم از اینترنت دریافت کند. اما هیچگاه تغییری که واکمن در روش ما برای لذت بردن از موسیقی ایجاد کرد را از یاد نخواهیم برد و در واقع گوش دادن به آهنگ های مورد علاقه در هر زمان و مکان و بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران با واکمن شروع شد.

سونی برای زینت دادن به نمایشگاه واکمن، 230 دستگاه مختلف را روی «دیوار واکمن» نصب کرده تا خاطرات سال های گذشته کاربران آن را زنده کند. نمایشگاه واکمن تا 10 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

منبع : ورج ،انگجت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار