کد خبر: ۲۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۱۲ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 03
مایکروسافت یکی از قدرتمندترین شرکت‌های دارنده تکنولوژی هوش مصنوعی است و نتیجتا مانورهای فراوانی روی این زمینه می‌دهد و خواهد داد. مایکروسافت به ما کمک می‌کند درک بهتری از تاثیر هوش مصنوعی‌اش بر زیرساخت‌ها داشته باشیم.

به گزارش آی تابناک : مایکروسافت اغلب اهمیت هوش مصنوعی (AI) را به ویژه در چند هفته گذشته برجسته کرده است. چه با انتشار کتاب در مورد نقش قابل توجه AI در تولید و یا با جزئیات نوآوریهای AI که برای کمک به محیط زیست استفاده می‌شود. آشکار است و شاید انتظار می‌رود که مایکروسافت در این زمینه فعالیت حجیم را در نظر بگیرد. به تازگی، این شرکت گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌دهد رشد تولید ناخالص داخلی جهانی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از طریق کمک AI تا چه حد تاثیر گذار است.

در حال حاضر، شرکت ردموندی توضیح داده است دقیقا چگونه خدمات AI، همراه با هواپیماهای بدون سرنشین و دوربین‌های مدرن، برای حفظ زیرساخت‌های مهم مانند جاده‌ها و پل‌های ایمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ابتدا مشکل مشترک بین ساخت‌ پل‌ها و جاده‌ها تخریب ساختاری به علت شرایط ترافیکی و آب و هوایی توصیف شده است. مایکروسافت می‌گوید که سرویس‌های تکنولوژی خود را با موفقیت توسط شرکت‌های مختلف به منظور کمک به آن‌ها به اجرا در آوردند، اگر چه شناسایی چنین گسل‌هایی معمولا یک کار دشوار است.

پل بزرگی که از جزایر دانمارکی زیلند و فونن توسط آن متصل هستند به عنوان مثال ارائه شده است. Sund & Bælt که مسئول تعمیر و نگهداری آن است، با مایکروسافت کار کرده است تا یک راه‌حل نوآورانه AI را ایجاد کند که همچنین از توانایی هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌کند.هواپیماهای بدون سرنشین ذکر شده هزاران عکس از پل تهیه می‌کنند، نیاز به کار انسانی را از بین می‌برند و پس از آن تصاویر به کلود Azure آپلود می‌شوند. الگوریتم‌های یادگیری ماشین (ML) سپس به تشخیص اینکه آیا ترک وجود دارد یا خیر می‌پردازند، همچنین با AI در محل قرار گرفته پیشنهادات منطقی برای محل‌های نیازمند به تعمیر داده می‌شود. پیاده‌سازی موفق این راه‌حل باعث شده است که این شرکت از فناوری مایکروسافت برای سایر فرایندهای ساخت پل نیز استفاده کند.

به همان شیوه، شرکت ساختمانی BAM Infra Nederland، همراه با ترکیب‌گر نرم افزاری OrangeNXT، یک سیستم را ایجاد کرده است که می‌تواند با دقت تشخیص و طبقه‌بندی آسیب‌ها بر روی سطوح آسفالت شده را انجام دهد. این امر از طريق Azure، يادگيری ماشین و ديگر خدمات مدرن AI امکان پذیر شده است. کارکرد داخلی راه حل به روش زیر توصیف شده است:

این راه حل جدید، وسایل نقلیه مجهز به دوربین‌های 360 درجه را قادر می‌سازد تا از هر زاویه فیلم ضبط کنند تا قبل از آپلود کردن به کلود Azure، که توسط آن الگوریتم‌های AI به صورت اتوماتیک هر گونه دلایل را برای نگرانی ضبط و علامت‌گذاری می‌کنند بررسی شود. این تصاویر همچنین داده‌های جغرافیایی را جذب می‌کنند، که به بازرسان اجازه می‌دهد تا به دقت آنها را به موقعیت واقعی خود ردیابی کنند.این باعث افزایش سرعت، کیفیت، کارایی و صحت این چک‌های بصری جاده‌ای می‌شود و امکان تعمیر و نگهداری آسفالت به صورت پیش بینی شده را فراهم می‌کند، در حالی که کاهش هزینه‌ها – بازرسان را آزاد می‌کند تا تخصص خود را در جایی که واقعا مورد نیاز است تمرکز دهند.

به عنوان یک نتیجه از مزایای آن، مایکروسافت همچنین اشاره می‌کند که شرکت‌های ذکر شده در هلند در نظر دارند سیستم توسعه یافته را به عنوان یک راه‌ حل نرم‌افزاری به عنوان یک سرویس برای فروش در نظر بگیرند.

اگرچه قدرت AI بدون شک در بسیاری از زمینه‌های جهانی امروز مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما مایکروسافت اکنون چند راه را نشان می‌دهد که در آن‌ها به طور خاص می‌توان از AI برای کمک به نگه داشتن جاده‌ها و پل‌ها در ایمنی استفاده کرد.

شما نظرتان در این باره چیست؟ آیا هوش مصنوعی مایکروسافت زندگی انسان را دچار تغییر بنیادین خواهد کرد؟




منبع : neowin
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار