کد خبر: ۲۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۰۶ تير ۱۳۹۸ - 2019 June 27
تجهیزات مخابراتی هواوی در مقایسه با رقبا از آسیب پذیری های بیشتری رنج می برند و راحت تر هک می شوند.

به گزارش آی تابناک : دولت ایالات متحده از ماه ها است که به دنبال جنگ تجاری با دولت چین، با بزرگترین کسب و کار تکنولوژیک چینی ها سر ناسازگاری دارد. اخیراً نتایج تحقیقات شرکت امنیتی آمریکایی Finite State منتشر شده که خبر از وجود حداقل یک آسیب پذیری قابل سوء استفاده در بیش از نیمی از فرم ویرهای مربوط به صدها مدل مختلف تجهیزات شبکه سازمانی هواوی می دهد.

به گفته یکی از مقامات رسمی کاخ سفید، این تحقیقات ادعایی که در یک دهه اخیر مطرح شده را تأیید می کند؛ ادعایی که گفته می شود هواوی دسترسی مخفی در بعضی از سیستم های مخابراتی که در خارج از چین نصب می شوند ایجاد کرده است. ادعا شده که این دسترسی ها به هواوی امکان ثبت اطلاعات و تغییر پایگاه داده سیستم های محلی را می دهد.

تجهیزات مخابراتی هواوی

به نظر می رسد اصلی ترین نتیجه گزارش آسیب پذیری تجهیزات مخابراتی هواوی کم ارزش جلوه دادن تجهیزات هواوی باشد؛ موضوعی که بر اساس این ادعا، به دلیل تمهیدات امنیتی ضعیف مهندسان هواوی اتفاق افتاده است. البته با این که به تعدادی از آسیب پذیری ها و نقص ها اشاره شده اما در مستندات ادعایی در مورد ایجاد هدفمند این ضعف ها به چشم نمی خورد. علاوه بر این گزارش اخیر هیچ مدرکی برای تقویت ادعای مقامات ایالات متحده مبنی بر ارائه یک سرویس پروکسی از سوی هواوی برای جاسوسی از طرف دولت چین را ارائه نمی کند. در نهایت اما این تحقیق می تواند مخالفان هواوی در ایالات متحده را خوشحال کند.

هواوی در پاسخ به ادعاهای مطرح شده در مورد ضعف های امنیتی اعلام کرده :

«ما نمی توانیم در مورد میزان حرفه ای بودن و صحت و سقم تحلیل اظهار نظر کنیم»




منبع : BGR
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار