کد خبر: ۲۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۰۴ تير ۱۳۹۸ - 2019 June 25
اپل طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک با شهردار سیاتل از طرح خود برای انتقال ۲۰۰۰ پرسنل به این شهر طی پنج سال آینده خبر داد.

به گزارش آی تابناک : کمپانی کوپرتینویی ۲ برج دوازده طبقه را برای اسکان کارکنانش انتخاب کرده که در مجموع حدود ۶۰ هزار متر مربع مساحت داشته و انرژی آن از منابع تجدیدپذیر تامین می شود. قبلا قرار بود ۱۰۰۰ نفر در این مراکز مشغول به کار شوند، حالا اما اپل این میزان را به ۲ برابر افزایش داده است. نخستین گروه این کارکنان که شامل ۲۰۰ نفر خواهد بود تا قبل از زمستان سال جاری استخدام می شوند و در نهایت تا ۲۰۲۴ تعداد آنها به ۲ هزار نفر خواهد رسید.

اپل با سیاتل غریبه نیست و همین حالا ۵۰۰ نفر از پرسنل این شرکت در این شهر اقامت دارند. حوزه فعالیت این افراد به هوش مصنوعی و یادگیری ماشین مربوط می شود و قرار است الگوریتم هایی را در محصولات اپل پیاده کنند که کاربر را درک کرده و نیازهای او را پیش بینی کند. کارکنان جدید اما روی نرم افزار و سخت افزار تمرکز خواهند کرد.

کمپانی کوپرتینویی

رندری از مقر اپل در سیاتل

اپل قصد دارد سیاتل را به یک هاب مهندسی کلیدی برای خود تبدیل کند و این در حالی است که نه تنها این منطقه به عنوان قلمروی مایکروسافت شناخته می شود، بلکه دفتر مرکزی آمازون تنها چند بلوک با آن فاصله دارد. گوگل و فیسبوک هم طرح هایی را برای گسترش فعالیت در سیاتل در دست دارند.

این مساله چندان جای تعجب ندارد چرا که غول های فناوری برای زیر نظر گرفتن رقبا معمولا دفاتر و فروشگاه هایشان را در مجاورت هم برپا می کنند. برای مثال اپل به دنبال در اختیار گرفتن ساختمانی در نزدیکی دفتر سن دیگوی کوالکام است. علاوه بر این برنامه بعدی این شرکت استخدام ۱۰۰۰ نفر در «کالوِر سیتی» لس‌آنجلس است که آمازون و سونی در آن فعالیت دارند.

هدف نهایی کمپانی کوپرتینویی ایجاد ۲۰ هزار شغل در خاک آمریکا تا سال ۲۰۲۳ است و طرح های آن را گام به گام پیش می برد.




منبع : انگجت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار