کد خبر: ۲۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۸ - 2019 June 23
موشک فالکون هوی طی روزهای آتی همراه ۲۴ ماهواره و خاکستر ۱۵۲ نفر به آسمان سفر می کند.
به گزارش آی تابناک : شرکت اسپیس ایکس قصد دارد برای سومین بار موشک Falcon Heavy را به آسمان ارسال کند. این مأموریت Space Test Program-۲ نام دارد و قرار است بین ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه ۲۴ ژوئن تا ۲:۳۰ بامداد ۲۵ ژوئن به وقت آمریکا به فضا پرتاب شود.

موشک مذکور همراه خود ۲۴ ماهواره و همچنین خاکستر ۱۵۲ فرد درگذشته را به فضا می‌برد.

شرکتی به نامCelestis Memorial Spaceflights با ذخیره فضایی در فضاپیما، امکان ارسال خاکستر افراد به فضا را فراهم می‌کند. در حقیقت این شرکت محفظه‌ای حاوی کپسول‌های کوچک مملو از خاکستر فرد را به آسمان می‌فرستد. هزینه ارسال خاکستر افراد به مدار زمین کمتر از ۵ هزار دلار است. البته هزینه ارسال خاکستر افراد به اعماق فضا حدود ۱۲۵۰۰ دلار است. خانواده فرد می‌توانند بین یک تا ۷ گرم خاکستر او را به آسمان بفرستد.

این در حالی است که به گفته الون ماسک این مأموریت یکی از سخت‌ترین پرتاب‌های موشک فالکون هوی است.

تنوع و پیچیدگی ماهواره‌های ارسالی و بار آنها دلیل سختی این عملیات اعلام شده است. به گفته اسپیس ایکس یکی از ماهواره‌هایی که در این مأموریت به آسمان ارسال می‌شود حامل «ساعت اتمی اعماق فضا» (Deep Space Atomic Clock) است که شیوه مسیریابی ربات‌ها و فضانوردان در فضا را دگرگون می‌کند. ماهواره دیگر حامل یک ابزار آزمایشی است که نحوه هدایت فضاپیماها به سمت مقصدشان را تغییر می‌دهد.



منبع : بیزینس اینسایدر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار