کد خبر: ۲۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۰۱ تير ۱۳۹۸ - 2019 June 22
در کنفرانس بیلد 2019 امسال مایکروسافت از نرم‌افزار بسیار جذابی رونمایی کرد که قرار است تعامل ما با دنیای خط و کد در ویندوز را دگرگون کند.

به گزارش آی تابناک : این ابزار جدید که Windows Terminalنام دارد حالا برای اولین بار جهت دانلود در فروشگاه نرم‌افزار مایکروسافت قرار داده شده و کاربران می‌توانند آن را دانلود کرده و روی سیستم خود نصب کنند.

پیش از این مایکروسافت ویندوز ترمینال روی استور این شرکت قرار گرفته بود ولی به دلایل نامشخصی کاربران توانایی دانلود آن را نداشتند. حالا و با تغییر رویه و حل مشکلات اولیه، کاربران می‌توانند به این صفحه مراجعه کرده و ویندوز ترمینال را روی سیستم خود نصب کنند.

در نظر داشته باشید که به دلیل اینکه سیاست مایکروسافت طی سالیان گذشته همکاری و تعامل بسیار بیشتر با کاربران و توسعه دهندگان بوده، این شرکت برای ویندوز ترمینال نیز ابتدا نسخه آزمایشی را عرضه کرده تا کاربران آن را دانلود و تست نمایند و پس از رفع مشکلات احتمالی، نسخه نهایی در زمستان عرضه شود.

در نهایت و با عرضه Terminal 1.0 در زمستان، می‌توان بروزرسانی‌ها آتی ویندوز را نیز دریافت کرد که درون بسته، شامل نرم‌افزاری مانند ترمینال هستند و کاربران از آن به بعد نیز دیگر نیازی به دانلود جداگانه این نرم‌افزار نخواهند داشت.

اما همانطور که می‌دانید نرم‌افزار ترمینال جدید ویژگی‌های جذابی مانند استفاده از چندین تب برای کدینگ دارد که می‌تواند چندین و چند محیط ترمینال مجزا را در عین واحد در اختیار کاربر قرار دهد.

terminal-25.jpg

یک موتور رندرینگ بر پایه DirectWrite/DirectX نیز در آن قرار گرفته که می‌تواند توان پردازشی خود را از GPU سیستم گرفته و با این اوصاف به نحو بسیار سریعتری نسبت به پردازش تصاویر و محتوای گرافیکی اقدام کند.

پشتیبانی از تنظیمات بسیار گسترده دیگر و همچنین توانایی اجرای کرنل لینوکس در نسخه‌های مشخص شده و عرضه شده توسط مایکروسافت نیز از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار بسیار جذاب است.

در انتها باید بگوییم که مایکروسافت با حرکتی ستودنی، این پروژه را به صورت متن باز طراحی کرده و اگر شما از توسعه دهندگان علاقمند به مباحث کدینگ و دستورات اجرایی پیشرفته هستید می‌توانید با مراجعه به صفحه GitHub پروژه، آن را دانلود و در توسعه هر چه بیشترش سهیم باشید.




منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار