کد خبر: ۲۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۸ - 2019 June 22
قیمت بیت کوین برای اولین بار پس از 15 ماه به بالای ده هزار دلار رسیده است.

به گزارش آی تابناک : این اتفاق حدودا دیروز ساعت چهار بعد از ظهر به وقت ایران رخ داد. قیمت بیت کوین در لحظه نگارش این نوشته 10.650 دلار است که بالاترین حد آن از اسفند 96 محسوب می شود. در 24 ساعت گذشته نیز بیت کوین با بیش از هفت درصد رشد بین 10 ارز دیجیتال برتر می درخشد.

قیمت بیت کوین در ایران به بالاترین حد خود رسیده است

این اتفاق به علت جهش 12 درصدی معاملات بیت کوین در این بازه اتفاق افتاده است. بنابر اطلاعاتی که از سایت CoinMarketCap به دست آمده، در 24 ساعت گذشته معاملات بیت کوین ارزشی معادل 21 میلیارد دلار داشته اند. اگرچه به گزارش برخی منابع عدد واقعی این تراکنش ها از 1.4 میلیارد دلار فراتر نمی رود.

با توجه به پشت سر گذاشتن سد ده هزار دلاری، فروش بیت کوین به نسبت 12 ماهی که به آذر پارسال منتهی می شد کاهشی 40 درصدی تجربه کرده است. و انتظار می رود قیمت ها سه ماهه دوم را با درصد رشد سه رقمی به پایان ببرند. تا این لحظه قیمت بیت کوین نسبت به سه ماهه گذشته رشدی 130 درصدی تجربه کرده است.

قیمت بیت کوین

نصف شدن در راه است

با توجه به اینکه خرداد سال آینده جایزه ماین کردن نصف خواهد شد، احتمالا روند رو به رشد این ارز دیجیتال ادامه خواهد داشت. این پروسه که حدودا هر چهار سال یکبار اتفاق می افتد، طراحی شده تا ذخیره بیت کوین به یکباره تمام نشود.

این اتفاق اگر با معرفی ارز دیجیتال لیبرای فیسبوک همراه شود، می تواند به جهش بیشتر قیمت بیت کوین نیز منجر شود؛ زیرا برخی پیش بینی کرده اند پلتفرم جدید فیسبوک بیت کوین را بیش از پیش محبوب و در دسترس خواهد کرد.

با اینکه روند رو به رشد بیت کوین در طولانی مدت بسیار مثبت ارزیابی می شود، قیمت آن ممکن است در کوتاه مدت افتی کوچک تجربه کند، زیرا قیمت ها برای دو ماه و نیم گذشته بیش از 140 درصد رشد داشته اند و معمولا پس از رشدهای این چنینی بازار کمی تنفس لازم دارد.

قیمت بیت کوین در ایران

گفتنیست قیمت بیت کوین در ایران اکنون بالاترین حدش را تجربه می کند، زیرا آذرماه 96 که بیت کوین به بیشترین قیمت تاریخ خود یعنی 19 هزار و 891 دلار رسید، دلار در کشور با قیمت حدودا 4200 تومان خرید و فروش می شد که یعنی بیت کوین تقریبا 84 میلیون تومان قیمت داشت. اما با توجه به قیمت حدودا 13 هزار تومانی دلار، در حال حاضر یک بیت کوین حدودا 140 میلیون تومان ارزش دارد.




منبع : coindesk 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار