کد خبر: ۲۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۰۱ تير ۱۳۹۸ - 2019 June 22
یادگاری سفرهای فضایی گذشته علاوه بر ارزش معنوی شان، ارزش مادی بالایی هم دارند و هرچند وقت یکبار شاهد فروش آنها در حراجی های مطرح دنیا هستیم.

به گزارش آی تابناک : حالا مشخص شده پرچم آمریکا که گفته می شود فضانوردان این کشور پنجاه سال پیش حین فرودشان روی ماه از داخل آپولو ۱۱ به دور این قمر چرخاندند قرار است به حراج گذاشته شود.

این پرچم که توسط خلبان مایکل کالینز فرمانده آپولو ۱۱ امضا شده است به همراه تکه ای کاغذ به مزایده گذاشته می شود که آن نیز توسط کالینز امضا شده است.

امضای کالینز به همراه تاریخ «جولای ۱۹۶۹» و این جمله روی پرچم دیده می شود: با کمک آپولو ۱۱ به سطح ماه برده شد. حالا قرار است این پرچم با قیمت برآورد شده ۶۰ هزار دلار در یک حراجی به فروش گذاشته شود.

آپولو ۱۱

برگزار کننده این مزایده در کنار این پرچم یک برگ از برنامه پرواز آپولو ۱۱ را هم به فروش خواهد گذاشت. در این صفحه اطلاعاتی در مورد جدول پرتاب آپولو ۱۱ وجود دارد که شخص کالینز و باز الدرین فضانورد آن را امضا کرده اند و گفته می شود با قیمت حدودی ۲۰ هزار دلار به فروش خواهند رفت.

آپولو ۱۱

یکی دیگر از اقلام جالبی که در این حراجی به علاقمندان عرضه می شود یک فیلم ۷۰ میلیمتری است که از دوربین Hasselblad آپولو ۱۱ دریافت شده است. این فیلم شامل ۱۲۶ عکس نمادین است که در سطح ماه و در لحظه فرود آپولو ۱۱ توسط نیل آرمسترانگ گرفته شده اند. این فیلم که حول یک هولدر فیلم کداک پیچیده شده را فردی به نام Terry Slezak در اختیار داشته است.

Slezak در آن زمان مسئولیت داشت فیلمی که فضانوردان از لحظه فرود آپولو روی ماه گرفته بودند را پردازش کند. طبق گفته کارشناسان این فیلم نیز با قیمت حدودی ۸ هزار دلار به فروش می رود. آپولو ۱۱ حدودا پنجاه سال پیش سه فضانورد به نام نیل آرمسترانگ، مایکل کالینز و باز آلدرین را به ماه برده است هرچند که تاکنونصحت و سقم این ماموریت در هاله ای از ابهام قرار داشته و برخی آمریکایی ها را به دروغ پردازی در این باره محکوم می کنند.



منبع : slashgear 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار