کد خبر: ۲۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۱ تير ۱۳۹۸ - 2019 June 22
مدتی بود که تنور شایعات سومین نسخه از Watch Dogs داغ شده بود. درست به مانند اتفاقی که برای اکثر عناوین شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft) رخ می‌دهد، این بازی هم قبل از معارفه رسمی‌اش که در نمایشگاه E3 2019 رقم خورد، چند روز زودتر از رونمایی رسمی لو رفت.

به گزارش آی تابناک : به هر حال، یوبی‌سافت در کنفرانس خود رسما این بازی با نام Watch Dogs Legion را معرفی کرد، و این باعث شد تا اطلاعات خیلی خوبی از این بازی به دست بیاوریم. ترکیب درست ویژگی‌های گیم‌پلی در کنار ایده‌های جذاب پیاده شده در این عنوان، باعث می‌شود تا خیلی راحت بتوان به Watch Dogs Legion برچسب یکی از بهترین‌ بازی‌های حاضر در E3 2019 را زد و برای تاریخ عرضه بازی روزشماری کرد. با این مقاله همراه باشید تا نگاهی بیندازیم به ویژگی‌های جذابی که باید در مورد Watch Dogs Legion بدانید.

لندن

بعد از پیاده‌سازی یک شیکاگوی تیره و تار و محزون در اولین نسخه از واچ داگز و سپس ساخت یک سن فرنسیسکوی بسیار زنده‌تر و رنگارنگ‌تر در واچ داگز ۲، حالا یوبی‌سافت به سراغ شهری جدید برای Watch Dogs Legion رفته است. این بار آن‌ها شهری در دل بریتانیای کبیر را انتخاب کرده‌اند، یکی از مدرن‌ترین و مهم‌ترین شهرهای جهان یعنی لندن. درست به مانند انتخابی که قبلا هم در سری صورت گرفته بود، شاهد یک بازسازی با مقیاس ۱:۱ از شهر لندن در بازی نیستیم، و به جای آن صرفا دنیای بازی با الهام از لندن ساخته شده، و المان‌هایی به آن اضافه یا از آن کم شده تا محیط‌های بازی بیشتر به آن دنیای سایبرپانکی و آینده‌نگر مدنظر سازندگان نزدیک شوند.

پادآرمان‌شهر

حداقل طبق نمایش اول بازی و اطلاعاتی که از آن به دست آمده، به نظر می‌رسد که Watch Dogs Legion دارای یک خط داستانی جالب با روایتی منحصر به فرد باشد. گفتیم که Watch Dogs Legion در آینده‌ای نزدیک جریان دارد و لندن در آن تبدیل به یک پادآرمان‌شهر به سبک آثار «جرج اورول» (George Orwell) شده است. کل این شهر تحت نظارت است؛ از خیابان‌ها گرفته که پر هستند از دوربین‌های مداربسته و مراقبتی و آسمان‌ها را هم درون‌ها (Drones) اشغال کرده‌اند، برادر بزرگ (Big Brother از رمان «۱۹۸۴» اثر «جرج اورول») مامورانی را استخدام کرده که هر روز هفته در ۲۴ ساعت شبانه‌روز چشمشان را از روی مردم برنمی‌دارند. گروه هکر «ددسک»‌ (DedSec)، به مانند همیشه، همان نیروی مقاومت در برابر رژیم استبدادگر لندن است، و در حال گسترش گروه مقاومت خود برای نبرد با آن‌هاست. در حالی که دنیای بازی به طرز وحشتناکی واقعی و باورپذیر به نظر می‌رسد، ولی بعید است که این بازی به مانند نسخه نخست اشتباه کند و خودش را زیادی جدی بگیرد. احتمالا Watch Dogs Legion نیز به مانند نسخه‌ی دوم سری، شوخی‌ها و خنده‌های زیادی را در خود جای دهد و چنین شخصیتی را برای خود برگزیند.

شخصیت‌های غیرقابل‌ بازی

اصطلاح «شخصیت‌های غیرقابل بازی»‌ (NPCs) دیگر در جدیدترین اثر یوبی‌سافت یعنی Watch Dogs Legion معنی خود را از دست داده است. همان‌طور که از شایعات قبلی در مورد این بازی متوجه شده بودیم، می‌توان تک تک شخصیت‌های غیر قابل بازی در لندن را نجات داد و آن‌ها را به خدمت گروه ددسک برای مقابله با رژیم استبدادگر لندن درآورد. همچنین شما می‌توانید در نقش هر شخصیت غیر قابل بازی که نجات می‌دهید هم بازی کنید. به این ترتیب، Watch Dogs Legion تنها یک پروتاگونیست ندارد و شما می‌توانید در نقش n شخصیت مختلف بازی کنید. هر شهروند لندن می‌تواند یک پروتاگونیست باشد و این شما هستید که انتخاب می‌کنید کدام شخصیت وظیفه جلو بردن داستان بازی را برعهده بگیرد.

شخصیت‌های صداگذاری شده با انیمیشن‌های اختصاصی

البته، وقتی که صحبت از چنین ایده بلندپروازانه‌ای به میان می‌آید، سوالات و شک و شبهات زیادی هم در اذهان طرفداران نقش می‌بندد. مثلا، برخی سوال می‌کنند که داشتن تعداد زیادی پروتاگونیست در بازی به این معناست که آن‌ها صداگذاری‌های مجزا از یکدیگر و دیالوگ‌های تفکیک شده یا انیمیشن‌های اختصاصی و صیقل داده شده نخواهند داشت؟ این بهایی است که به خاطر بازی در نقش تمام شخصیت‌های دنیای بازی باید پرداخت؟ خب، این طور نیست. یوبی‌سافت تائید کرده که تمامی شخصیت‌های Watch Dogs Legion به طور کامل صداگذاری شده و انیمیشن‌های خود را خواهند داشت. مثلا، آن پیرزن در نمایش گیم‌پلی بازی در کنفرانس یوبی‌سافت را به خاطر دارید؟ او درست به مانند یک پیرزن واقعی حرکت می‌کرد و حرف می‌زد، همان طور که باید باشد. انتظار می‌رود که تمامی شخصیت‌های درون بازی همین وضعیت را داشته باشند.

هر شخصیت زندگی شخصی خود را دارد

ایده بازی در نقش تمامی شخصیت‌های شهر لندن روی کاغذ حسابی جذاب است، ولی اگر در عمل این شخصیت‌ها تفاوت چندانی با یکدیگر نکنند چه؟ اگر آن‌ها در ظاهر و به شکلی سطحی با یکدیگر تفاوت داشته باشند ولی وقتی به آن‌ها با دقت می‌نگرید متوجه شوید که در عمل آن‌ها یک شخصیت هستند چه؟ یوبی‌سافت در تلاش است تا مخاطبان بدانند که خبری از هیچ کدام از سناریوهای یاد شده نیست. هر کدام از شخصیت‌های درون بازی زندگی و سرگذشت، قدرت‌ها و نقاط ضعف خود را دارد. شاید یک سری در استفاده از درون‌ها مهارت داشته باشند، یک سری از لحاظ فیزیکی قوی باشند و برای درگیری‌های تن به تن مورد استفاده قرار بگیرند، یک دسته هکرهای خیلی خوبی باشند و به همین ترتیب. هنوز معلوم نیست که در عمل این تفاوت‌ها چقدر عمیق خواهد بود و تنوع در بین شخصیت‌ها تا چه حد ملموس است ولی به هر حال، طبق شنیده‌ها و احتمالات، باید منتظر اتفاقات خوبی باشیم.

تغییرات در کات‌سین‌ها

البته، بازی کردن در نقش یکی از هزاران شخصیتی که می‌توان برای دنبال کردن داستان از آن‌ها اسفتاده کرد با خودش یک سری پیچیدگی‌ها هم به همراه دارد، مگر نه؟ چطور قرار است این مسئله داستان را تحت تاثیر قرار دهد؟ آیا روایت داستان قرار است بی‌ارتباط با این ویژگی باقی بماند؟ به نظر می‌رسد که Watch Dogs Legion این ویژگی جذاب قرار است تا در روایت داستانی تنیده شود. کات‌سین‌های نمایش داده شده قرار است تا هر بار و برای هر گیمر تفاوت داشته باشند. بر اساس شخصیتی که شما هدایت او را برعهده دارید، نحوه حرف زدن و صدای او یا حتی انیمیشن‌های او، قرار است تا کات‌سین‌ها دست‌خوش تغییر شود. باز هم باید گفت که هنوز در عمل نمی‌دانیم که عمق تغییرات در کات‌سین‌ها در چه حدی است. ولی خب اگر واقعا یوبی‌سافت قصد انجام کاری بزرگ را داشته، شاید واقعا نتیجه هم همان‌ قدر بزرگ باشد.

مراحل به خدمت گرفتن شخصیت‌ها

خب چطور مراحل به خدمت گرفتن شخصیت‌ها برای گروه ددسک پیش خواهد رفت؟ خب شما نمی‌توانید به سراغ یک شخصیت بروید، یک دکمه را فشار دهید و یک ساعت بعد ببینید او در خدمت گروه شماست. نه، در Watch Dogs Legion این روند تحت مراحل به خدمت گرفتن شخصیت‌ها جریان خواهد پذیرفت. برای اضافه کردن یک نفر به داستان بازی شما باید اول در نقش او بازی کنید، و خب پیش‌نیاز این مسئله این است که او به ددسک اضافه شده باشد. این اتفاق با حل کردن مشکلات آن‌ها و قانع کردن‌شان به پیوستن به ددسک ممکن است. یک رباخوار یک شهروند را اذیت می‌کند؟ از یک شهروند مدام زورگیری می‌شود؟ به آن‌ها کمک کنید، یک دلیل به آن‌ها برای پیوستن به ددسک بدهید، و آن‌ها به شما ملحق خواهند شد. بعد از آن می‌توانید با آن‌ها بازی کنید و داستان بازی را با آن‌ها پیش ببرید.

Permadeath

و حالا به یکی از ویژگی‌های جالب بازی می‌رسیم که به آن مفهوم «در نقش هر کسی بازی کنید» رنگ و لعاب بیشتر و لذت‌بخش‌تری می‌بخشد. در Watch Dogs Legion شاهد وجود یک قابلیت پرمادث (Permadeath) هستیم، به این معنی که اگر کاری کنید که یک شخصیت بمیرد، او برای همیشه خواهد مرد و دیگر نمی‌توانید در نقش او بازی کنید. همان طور که در دموی گیم‌پلی بازی در کنفرانس یوبی‌سافت مشاهده کردیم، حتی اگر مثلا وسط یک مرحله باشید و یک شخصیت بمیرد کار او برای همیشه تمام خواهد شد و برای همیشه خواهد مرد. یا شما در نقش یکی از شخصیت‌هایی که قبلا به خدمت درآورده‌اید بازی خواهید کرد، یا این که یک شهروند لندنی که مهارت‌های مورد نیاز را دارد را پیدا می‌کنید.

دستگیر شدن

ولی مسلما مرگ تنها مانع بر سر راه شما در Watch Dogs Legion نخواهد بود و هنوز هم باید با مسائل ریز و درشتی که لزوما به معنای مرگ نیستند سر و کله زد. در همان حین که شما به صورت آزادانه در لندن در حال ایجاد خراب‌کاری‌های منحصر به فردتان هستید، یک خطر که شما را تهدید می‌کند خطر دستگیری توسط نیروهای دولتی است. خب، در Watch Dogs Legion این روند چگونه است؟ آیا شما کمی پول از دست می‌دهید و دوباره به دنیای بازی بازخواهید گشت؟ خیر. اگر دوباره می‌خواهید در نقش آن شخصیت‌ بازی کنید، باید با شخصیتی دیگر به سراغ نجات دادن او بروید. این تنها راه پیش روی شماست.

مبارزه و مخفی‌کاری

حالا وقت صحبت در مورد پایه‌های بازی است. Watch Dogs Legion چطور قرار است با سیستم مبارزه کنار بیاید؟ در بازی هم مخفی‌کاری وجود دارد، هم مبارزه تن به تن، و هم مبارزه با اسلحه‌ها ولی مسئله اساسی این است که بازی چطور قرار است توازن را برقرار کند؟ طبق گفته‌های یوبی‌سافت، این بازی قرار است تا تمرکز زیادی روی مخفی‌کاری داشته باشد و مخفی‌کاری اغلب بهترین راه برای پیشبرد مراحل است. به غیر از آن، نیمی از اسلحه‌های بازی کشنده نیست و می‌توان بدون کشتن دشمنان هم در بازی پیشروی کرد.

گجت‌های جدید

گجت‌ها همیشه یک بخش مهم و جذاب در سری واچ داگز بوده‌اند و در Watch Dogs Legion هم این قائده پابرجا باقی خواهد ماند. همان طور که از نام واچ داگز انتظار می‌رود، هک کردن یکی از بخش‌های اساسی بازی خواهد بود. در واقع، هک کردن یکی از سه شاخه اصلی بازی خواهد بود، که تمامی شخصیت‌ها جزوی از آن هستند (دو شاخه اصلی دیگر مخفی‌کاری و مبارزه است). همچنین بازی پر است از گجت‌های جدید مثل بات‌های عنکبوتی و دستگاه‌های مربوط به کلاک کردن که مثلا شما را موقتا نامرئی می‌کنند.

زمان عرضه

با تمامی این اوصاف، چه زمانی قرار است شاهد عرضه Watch Dogs Legion به بازار باشیم؟ یوبی‌سافت خوشبختانه تاریخ دقیق عرضه‌ی این بازی را اعلام کرده است. Watch Dogs Legion قرار است تا در تاریخ ششم مارچ ۲۰۲۰ (برابر با ۱۶ اسفند سال جاری) روی سه پلتفرم اصلی ایکس‌باکس وان، ویندوز و پلی‌استیشن ۴ در دسترس خریداران قرار بگیرد. در نظر داشته باشید که این بازی برای گوگل استیدیا هم عرضه خواهد شد.



منبع : gamingbolt 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار