کد خبر: ۲۴۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 19
فضاپیمای نمونه برداری از سیارک ناسا به نام OSIRIS-REx موفق شد نزدیک‌ترین تصویر از سیارک Bennu را ثبت کند.

به گزارش آی تابناک : این فضاپیما از اواخر سال گذشته میلادی در اعماق فضا به دور سیارک Bennu شناور است تا بتواند در نهایت بر آن فرود آمده و از سطح آن نمونه برداری کند. تصویر مذکور با رزولوشن بالا گرفته شده و سطح سنگی این سیارک و همچنین برآمدگی سنگی بزرگی را در نیمه جنوبی آن نشان می‌دهد.

فضاپیمای OSIRIS-Rex

نزدیک‌ترین عکسی که فضاپیمای OSIRIS-Rex از Bennu منتشر کرده است

فضاپیمای OSIRIS-REx عکس مذکور را روز 23 خرداد یعنی زمانی که خود را برای دومین بار وارد مدار این سیارک کرد به ثبت رساند. اولین بار دهم دی ماه سال گذشته بود که OSIRIS-REx برای اولین بار در مدار Bennu قرار گرفت و با فاصله حدود 1.6 کیلیومتری از سطح این سیارک پرواز می‌کرد. در مسیر مداری خود این فضاپیما توانست از سطح Bennu نقشه‌برداری کرده و پدیده‌های جالبی در این سیارک ثبت کند. از جمله سنگ‌هایی که روی سطح آن در حال فوران بودند.

OSIRIS-REx همچنان در حال نقشه‌برداری از سطح Bennu بود که تیم ماموریت هفته گذشته تصمیم گرفتند آن را به سطح سیارک نزدیک‌تر کنند. در حال حاضر  OSIRIS-REx در فاصله حدود 640 متری سطح سارک حرکت می‌کند که کمترین فاصله آن در طول ماموریتش به حساب می‌آید.

این فضاپیما تا اواخر مرداد در مدار فعلی باقی مانده تا بتواند بهترین نقطه برای نمونه برداری در سال آینده را بیابد.با توجه به اینکه سطح Bennu بسیار سنگی و سخت است چنین ماموریتی چالش بزرگی به حساب می‌آید. با این حال تیم ماموریت امیدوار هستند تا این فضاپیما بتواند نقطه مناسبی برای نمونه‌برداری در سال 2020 پیدا کند.


منبع : ورج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار