کد خبر: ۲۴۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۶ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 19
پوسته MIUI شیائومی یکی از پرکاربردترین رابط‌های کاربری در دنیاست که بیش از 250 میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد.

به گزارش آی تابناک : در حالی که شیائومی قابلیت‌های جدید زیادی برای رابط کاربری خود عرضه کرده اما هرگز قابلیت منوی اپلیکیشن (app drawer) را به MIUI اضافه نکرده است. با این حال به نظر می‌رسد این شرکت بالاخره تصمیم گرفته این قابلیت را در MIUI بگنجاند.

بر اساس اسکرین‌شات‌هایی که وبسایت XDA منتشر کرده، بیلد 4.10.6.1025-06141703 MIUI با امکان فعالسازی منوی اپلیکیشن منتشر شده و یک دکمه اختصاصی در نوار پایین صفحه برای ظاهر کردن این منو قرار داده می‌شود.

منوی اپلیکیشن

برخلاف سایر گوشی‌های جدید، احتمالا قرار نیست قابلیت باز کردن منوی اپلیکیشن با استفاده از کشیدن صفحه هوم به سمت پایین فراهم شود. علاوه بر این برای بازگشت به صفحه هوم هم نمی‌توان از این حرکت استفاده کرد. با این حال برای بازگشت از منوی اپلیکیشن یک دکمه فلش رو به پایین در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه این نسخه یک بیلد آلفا است، احتمالا شیائومی اقداماتی برای نزدیک کردن آن به نسخه‌های اندروید سایر اسمارت‌فون‌ها انجام خواهد داد.

منوی اپلیکیشن

سایر رابط‌های کاربری چینی مثل EMUI و ColorOS در حال حاضر از منوی اپلیکیشن استفاده می‌کنند، بنابراین وقت آن بود که شیائومی برای قرار دادن این قابلیت در رابط کاربری خود اقدام کند. به علاوه قرار است قابلیت میانبرهای اپلیکیشن (app shortcuts) هم توسط شیائومی به اجرا در بیاید، قابلیتی که پیشتر برای اندروید نوقا معرفی شده بود.

میانبرهای اپلیکیشن به کاربر این امکان را می‌دهد تا با لمس طولانی، اپ‌های خاصی را اجرا کند. مثلا اجرای لیست موسیقی‌های محبوب در اسپاتیفای یا انتقال مستقیم به صفحه نوشتن ایمیل در جیمیل. در حال حاضر هیچ صحبتی از زمان اجرای این امکانات در MIUI نشده، اما ممکن است در MIUI 11 که سال آینده عرضه خواهد شد شاهد انتشار این قابلیت‌ها باشیم.




منبع : androidcentral 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار