کد خبر: ۲۴۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 18
سامسونگ در پی واکنش های منفی کاربران به توییتی در مورد نحوه ویروس یابی در تلویزیون هایش، اقدام به حذف آن کرد.

به گزارش آی تابناک : روز گذشته واحد پشتیبانی مشتریان سامسونگ با انتشار توییتی به کاربران هشدار داده بود که در صورت اتصال این تلویزیون ها به اینترنت، در فواصل منظم از ویروس اسکنر استفاده کنند تا بدافزارهای احتمالی شناسایی شوند. در کنار این توییت ویدیویی هم روش انجام پروسه نه چندان آسان را به تصویر می کشید.

از آنجا که کاربران تلویزیون معمولا شامل افراد ناآشنا به اصول اولیه فناوری هم می شود، این سوال به ذهن می رسد که چرا کمپانی کره ای فرایند اسکن ویروس را به صورت خودکار انجام نمی دهد؟ در حالی که بسیاری از افراد بعد از مدت ها استفاده از تلویزیون با ساده ترین تنظیمات آن هم آشنایی ندارند، چقدر امکان دارد که دغدغه موضوعات امنیتی و شکار بدافزارها به ذهن آنها خطور کند؟

هنوز مشخص نیست چرا سامسونگ در این بازه زمانی به موضوع بدافزارها در تلویزیون هایش پرداخته اما انتشار این توییت با واکنش های منفی کاربران همراه شد و در نهایت واحد پشتیبانی مشتریان تصمیم به حذف آن گرفت. 

تلویزیون های سامسونگ

از آخرین چالش های امنیتی تلویزیون های سامسونگ مدت ها می گذرد. آخرین بار حدود دو سال قبل یک محقق امنیتی مؤسسه Equus Software مدعی شد که کدهای سیستم عامل این شرکت با عنوان تایزن حاوی ۴۰ آسیب پذیری روز صفر است که به هکر امکان کنترل تلویزیون ها از راه دور را می دهد.

حدود یک ماه قبل از آن هم ویکی لیکس با انتشار اسنادی مدعی شد سازمان CIA از بدافزاری با نام فرشته گریان یا Weeping Angel برای شنود به وسیله تلویزیون های سامسونگ استفاده کرده است. این بدافزار که از طریق USB به تلویزیون رخنه می کند، با نفوذ به شبکه وای‌فای به تمام نام کاربری ها و رمز عبورهای ذخیره شده در مرورگر تلویزیون دست پیدا می کرد.

سامسونگ در آن زمان با اشاره به قابلیت های امنیتی سیستم عاملش تاکید کرد که تلویزیون ها قابلیت شناسایی کدهای مخرب در سطح پلتفرم و اپلیکیشن دارند.




منبع : انگجت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار