کد خبر: ۲۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 18
مایکروسافت ماه قبل در راستای پیروی از یک دستور اجرایی دولت آمریکا اقدام به حذف لپ تاپ های هواوی از فروشگاه آنلاین خود کرد.

به گزارش آی تابناک : با اینکه غول آمریکایی هنوز درباره اینکه آیا لپ تاپ های هواوی از این به بعد قادر به استفاده از سیستم عامل ویندوز خواهند بود یا نه اظهار نظر نکرده، شاهد بازگشت این دستگاه ها به فروشگاه آنلاین مایکروسافت هستیم.

فعلا تنها لپ تاپ های موجود در انبار به فروش خواهند رسید

یکی از کاربران توییتر متوجه بازگشت لپ تاپ های هواوی به فروشگاه مایکروسافت شده و به نظر می رسد هم اکنون مدل های میت بوک، میت بوک 13 و میت بوک ایکس پرو همگی در وبسایت مایکروسافت حضور دارند. با اینکه مدل آخر در وضعیت عدم موجودی قرار دارد، دو لپ تاپ دیگر قابل سفارش هستند.

لپ تاپ های هواوی

مایکروسافت تاکنون درباره این ماجرا سکوت کرده بود، اما حالا یکی از سخنگوهایش بیانیه ای در این باره منتشر کرده است:

«ما همواره درحال بررسی وضعیت پیچیده ی موجود هستیم و سعی داریم هم به درخواست شرکت ها، و هم به قوانین سازمان تجارت آمریکا پاسخ دهیم. در نتیجه فروش دستگاه هایی را که در انبارهایمان موجود بودند را از سر گرفته ایم.»

عبارت "دستگاه هایی که در انبارهایمان موجود بودند" از اهمیت بالایی برخوردار است، و هنگامی از سخنگوی مایکروسافت سوال شد آیا این شرکت مجددا به تامین لپ تاپ های هواوی و فروش آن ها خواهد پرداخت یا خیر؛ وی صرفا تاکید کرد که این شرکت به فروش محصولات باقی مانده در انبار خواهد پرداخت، اقدامی که در راستای قوانین ایالات متحده است.

در نتیجه مشکلات پیش آمده برای هواوی، این شرکت رونمایی از لپ تاپ ویندوزی جدیدش را نیز تا زمان نامعلومی به تعویق انداخته. با توجه به ماجراهای اخیر مشخص نیست این لپ تاپ که قرار بود مدتی قبل و در جریان نمایشگاه CES آسیا معرفی شود چه زمانی به بازار خواهد آمد.




منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار