کد خبر: ۲۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 17
برنامه‌هایی که ساعات خواب شما را تحت نظر دادند، می‌توانند تشخیص دهند که آیا شما در طول شب به اندازه کافی استراحت کرده‌اید یا خیر. اما این برنامه‌ها در عین حال ممکن است مشکلات شما را در بعضی از شرایط بدتر کند.
به گزارش آی تابناک : دانشمندان هشدار داده‌اند که برنامه‌ها و دستگاه‌های ردیاب خواب می‌تواند وضعیت بی‌خوابی را بدتری کنند. دو دلیل برای این نظریه اعلام شده است، یکی اطلاعات ناصحیحی است که این برنامه‌ها ممکن است ارائه کنند و دیگری آنکه به‌طور کلی آنها باعث افزایش اضطراب شما شوند که این به مراتب بدتر است. به عنوان مثال در یک مطالعه استفاده از ردیاب‌های خواب نشان داد که افراد مدت زمان بیشتری را در تخت سپری کردند (برای بهبود وضعیت خواب) و در عین حال نشانه‌هایی از درمان وضعیت بی‌خوابی در آنها مشاهده نشد.

این بدان معنی نیست که این دستگاه‌ها غیرقابل اعتمادند و جای تعجب نبود که سازندگان این دستگاه‌ها هم به دفاع از محصولات خود پرداختند. دکتر Conor Heneghan از Fitbit ادعا می‌کند که کاربران بسیار کمی هستند که مشکلات مانند اضطراب خواب دست و پنجه نرم می‌کنند و داده‌های ردیابی می‌تواند باعث تشدید اثرات برنامه خواب ثابت و عادت‌های مضر شود. آنها همچنین می‌توانند با مشاهده دقیق ضربان قلب و حرکات، مراحل مختلف خواب را تشخیص دهند.

با این حال، گجت‌ها و برنامه‌های ردیاب خواب هنوز به اندازه انسان دقیق نیستند. نتایج تحقیقات فیت‌بیت هم نشان می‌دهد که نتایج ردیاب‌ها در 70 درصد مواقع مشابه نتیجه تجهیزات پزشکی است. در حالیکه این رقم در انسان‌ها 90 درصد است. علاوه‌براین به دلیل عدم وجود یک قاعده یا استاندارد خاص، نتایجی که شما از یک دستگاه می‌گیرید ممکن است کاملاً متفاوت با دستگاه دیگر باشد. با این حال، اطلاعاتی که دست‌بندهای سلامت و گجت‌های اینچنینی بدست می‌آیند هنوز هم می‌توانند مفید واقع شوند، اما بهتر است که جانب احتیاط درخصوص آنها رعایت شود.



منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار