تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 17
فیسبوک با پلتفرم جدید Habitat به محققان کمک می کند در کمترین زمان الگوریتم ها و ربات ها کارآمدی را با قابلیت شناسایی محیط اطراف توسعه دهند.

به گزارش آی تابناک : آموزش ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی برای اجرای وظایف در دنیای واقعی نیاز به زمان زیادی دارد. گاهی حتی شناسایی اشیاء و مکان ها یا حرکت از یک نقطه به نقطه دیگر توسط این ربات ها سال ها طول می کشد.

فیسبوک برای غلبه بر این مشکل پلتفرم Habitat را توسعه داده که امکان آموزش سیستم های هوش مصنوعی در فضاهایی مجازی مشابه محیط فیزیکی را فراهم می کند. در این پلتفرم سرعت آموزش سیستم تقریبا معادل مدل سازی سه بعدی فضا در کامپیوتر است. به عبارت دیگر ربات مبتنی بر هوش مصنوعی به جای صرف هزاران ساعت و برخورد با در و دیوار، تنها در چند دقیقه آموزش می بیند.

پلتفرم Habitat

علاوه بر این در حالی که دیگر موتورهای شبیه سازی نرخی معادل ۵۰ تا ۱۰۰ فریم دارند، Habitat نرخ خیره کننده ۱۰ هزار فریم بر ثانیه را به ارمغان می آورد. شبیه ساز Habitat با دیتاست های سه بعدی شناخته شده نظیر MatterPort3D، Gibson و SUNCG سازگاری دارد اما فیسبوک برای افزایش واقع نمایی محیط، دیتاست دیگری به نام Replica را هم ایجاد کرده است.

Replica مجموعه ای از تصاویر واقع گرایانه اتاق ها است که از طریق ترکیب عکس و نقشه نگاری عمقی خانه های واقعی ایجاد شده اند. در این اپ می توان ماژول ها سه بعدی اتاق های مختلف را بسته به نوع آموزش مورد نظر به هم متصل کرد. پلتفرم Habitat خالی از نقص نیست و سیستم هوش مصنوعی در آن قادر به تعامل با اشیاء موجود در محیط نیست. بنابرین سیستم حتی در صورت جابجایی موفق در مکان نمی تواند حتی یک لیوان را جابجا کند؛ محدودیت قابل توجهی که محققان فیسبوک در حال تلاش برای رفع آن هستند.




منبع : دیجیتال ترندز 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار