کد خبر: ۲۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 16
یکی از قدم‌های مهمی که سیستم عامل مایکروسافت نیاز دارد برای تحقق دادن به ویندوز دسکتاپ در همه ابعاد صفحه بردارد، این است که شل یا پوسته از سیستم عامل جدا شود. و در نتیجه آن نیاز نباشد برای هر ابعادی سیستم عامل تغییر کند. ببینیم مایکروسافت چه کرده است.
به گزارش آی تابناک : بسیاری از ما در ابتدا انتظار داشتیم مایکروسافت در مورد Windows Core OS یا حداقل سیستم عامل Lite شایعه شده در اوایل سال جاری در طی بیلد 2019 صحبت کند اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. با این حال، تولید کنندگانی مانند Lenovo به یک نسخه‌ جدید ویندوز در آینده اشاره جزئی کرده‌اند.

برای کسانی که مطلع نیستند، ویندوز Core OS به عنوان یک نسخه جدید از ویندوز است که می‌تواند به راحتی به هر نوع صفحه نمایش، به لطف بخشی از یک زیرساخت جدید برای Shell، که آن را از سیستم جدا می‌کند تطبیق بپذیرد. این بدان معنا است که مایکروسافت می‌تواند تجربه‌های مختلف ویندوز خود را برای فاکتورهای مختلف شکلی مانند ThinkPad تاشو Lenovo ایجاد کند، در حالی که از همان اجزای اصلی به عنوان پایه عملکردی استفاده می‌کند.

مایکروسافت ویندوز 10 بیلد 18917 را در Fast Ring منتشر کرد و در حالی که برخی از پیشرفت‌های خوشایند و جذاب را همراه خود آورده بود، شاید جالب‌ترین تغییر دیده نشد. یک کاربر توییتر با نام Albacore کشف کرده است که با استفاده از این بیلد، شرکت شروع به اجرای بعضی کارها برای جداسازی شل از بقیه ویندوز کرده است. در حال حاضر یک عامل به روز رسانی شل اضافه شده، که این عامل باید قادر به به‌روز‌رسانی شل در صورت نیاز باشد.

Albacore گفته:

بیلد 18917 نشان می‌دهد مایکروسافت قدم‌های اولیه برای جداسازی سیستم عامل و پوسته در زمینه ویندوز دسکتاپ را آغاز کرده است.

این بیلد یک جزء جدید به نام «عامل به روز رسانی Shell» را معرفی کرده است که می‌تواند بر اساس تقاضا و نیاز اقدام به بدست آوردن یا آپدیت شل کند.

دیگر چیزهایی که توسط Albacore یافت می‌شود عبارتند از نام Undocked Shell، و این کاربر متوجه می‌شود که کلمه "undocked” در حدود زمان تفکیک Search و Cortana استفاده شده است. همچنین نکاتی وجود دارد که، از لحاظ نظری، کل شل را می‌توان در یک فایل .appx بسته بندی کرد، مانند هر برنامه فروشگاهی دیگر. با این حال، Albacore می‌گوید که در حال حاضر ID ناشر برای عامل به روز رسانی برای برنامه‌های غیر فروشگاهی استفاده می‌شود. کاربر همچنین اشاره می‌کند که به نظر می‌رسد Action Center یکی از اجزایی است که ویندوز تلاش می‌کند از بسته شل دریافت کند، البته در صورت وجود.

در یادداشت‌های مختلف، حفاری Albacore ظاهرا نشان داد که مایکروسافت می‌تواند بر روی یک مکانیزم همگام‌سازی جدید برای تنظیمات، که پیشرفته‌تر است، هماهنگ‌تر است و از چیزهایی نظیر پیکربندی File Explorer شما پشتیبانی می‌کند هم کار کند. مورد احتمالی مرتبط، آیتم‌های پین شده در فایل اکسپلورر در حال حاضر در فرمتی جدید ذخیره می‌شوند.

البته، همه این تغییرات پشت پرده‌ای از ابهام هستند، و این چیزی نیست که کاربران عمومی در طول عملیات عادی متوجه شوند. با تقریبا یکسال کامل تا زمانی که ویندوز 10 20H1 عمومی شود، ما قطعا انجام کارهای بیشتری را در این زمینه طی ماه‌های آینده خواهیم دید.

نتیجه این قدم بزرگ اقدام هوشمند و مرتبط با نیاز ویندوز جهت تغییر اتوماتیک ساختار پوسته برای سخت‌افزارهای مختلف است.



منبع : NEOWIN

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار