کد خبر: ۲۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 15
بی‌ام‌و M8 تا قبل از پایان سال جاری میلادی وارد بازار می‌شود. این خودرو از سوی بی‌ام‌و به عنوان یک سوپرکار تمام عیار شناخته می‌شود.

به گزارش آی تابناک : مدیر بخش M بی‌ام‌و، Markus Flasch اعلام کرده این شرکت به دنبال رونمایی از یک سوپراسپرت مستقل نیست. بر اساس اعلام آقای Flasch، خودروی قدرتمندی که این شرکت آلمانی معرفی کرده، سریع‌ترین خودروی بی‌ام‌و در پیست نوربرگ رینگ خواهد بود.

Markus Flasch خودروی بی‌ام‌و M8 را قاتل پورشه توربو می‌داند که البته یک موضوع جاه‌طلبانه است. این خودروی جدید به موتور 8 سیلندر 4.4 لیتری مورد استفاده در بی‌ام‌و M5 مجهز شده که قادر به تولید 600 اسب بخار (447 کیلووات) قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور است. در نمونهCompetition قدرت تولیدی موتور به 617 اسب بخار افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر پورشه 911 توربو در نمونه استاندارد قدرتی برابر با 533 اسب بخار و در تریم S قدرتی برابر با 572 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

نسل جدید پورشه 911 توربو در حال توسعه است و بر اساس گزارش‌ها، نمونه استاندارد آن به موتور 600 اسب بخاری و مدل S آن به موتور 640 اسب بخاری مجهز می‌شود. در حالی که بی‌ام‌و M8 از نظر قدرت موتور از نسل کنونی نماینده پورشه قدرتمندتر است، نسل آینده این خودرو می‌تواند یک چالش برای M8 باشد.

اکرچه بی‌ام‌و M5 و M8 از موتور یکسانی بهره می‌برند، مدیر بخش M به این موضوع اعتقادی ندارد که M8 تنها یک نمونه دو درب M5 است. مرکز گرانش خودروی جدید این شرکت 24 میلی‌متر پایین‌تر از M5 بوده و اتصالات زیادی میان شاسی و بدنه وجود دارد. این موضوع باعث شده سیستم تعلیق در جلو بسیار سفت‌تر باشد و حس رانندگی متفاوتی را به راننده القا کند.

رانندگان برای خرید بی‌ام‌و M8 گزینه‌های متعددی را روبه‌روی خود می‌بینند. علاوه بر نمونه استاندارد و Competition، این خودروی جذاب در مدل‌های کوپه و کانورتیبل نیز در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. در آینده نسخه گرن کوپه این خودرو نیز از راه می‌رسد که دارای 4 درب است.

فروش بی‌ام‌و M8 از ماه سپتامبر سال جاری میلادی آغاز می‌شود. قیمت پایه نسخه کوپه برابر با 133 هزار دلار بوده که البته باید هزینه حمل به مقصد 995 دلاری را نیز به آن اضافه کرد. مدل Competition این خودروی آلمانی با قیمت پایه 146 هزار دلار به فروش می‌رسد. قیمت مدل کانورتیبل بی‌ام‌وM8 برابر با 142,500 دلار بوده که همین خودرو با پکیج Competition قیمتی برابر با 155,500 دلار پیدا می‌کند.




منبع : motor 1
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار