کد خبر: ۲۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 15
در صورتی که گزارش‌های اخیر درست باشند، مادربردهای مبتنی بر چیپست جدید AMD X570 حتی گران‌تر از مدل‌های رده بالا Z390 اینتل خواهند بود. آنهایی که خواهان یک مادربرد ارزان‌تر برای پردازنده‌های Ryzen 3000 هستند، در کوتاه مدت گزینه دیگری جز سری قدیمی‌تر AMD 400 ندارند.
به گزارش آی تابناک : با انتخاب یک مادربرد سری 400 برای پردازنده‌های Ryzen 3000، شما پشتیبانی از PCI-Express 4.0 را برای کارت‌های گرافیک Navi و همچنین SSD های پرسرعت NVMe جدید از دست می‌دهد. با این حال یک گزینه دیگر هم وجود دارد و آن منتظر ماندن برای چیپست های ارزان‌تر سری 500 است که توسط ASMedia طراحی می‌شوند.

به نوشته نشریه DigiTimes، کمپانی ASMedia در فصل چهارم سال میلادی جاری چیپست های جدید خود را در اختیار سازندگان مادربرد قرار می‌دهد، بنابراین احتمالاً اولین مادربردهای مبتنی بر آنها در فصل اول سال 2020 روانه بازار خواهند شد. این چیپست ها نه تنها از PCI-Express 4.0 صفر پشتیبانی خواهند کرد، بلکه دیگر بهبودهای مد نظر AMD چون طراحی بهبود یافته برای مدار تغذیه و حافظه را با خود خواهند داشت. بنابراین با صرف هزینه کمتر می‌توان یک شکاف PCI-Express 4.0 x16 برای نصب کارت گرافیک‌های جدید یا شکاف M.2 PCI-Express 4.0 برای نصب SSD های پرسرعت NVMe جدید داشت. AMD وعده داده ارتقای حداقل‌ها در طراحی مدار تغذیه پردازنده مادربردهای جدید به افزایش پتانسیل اورکلاکینگ و پشتیبانی از حافظه‌های پرسرعت‌تر کمک کند.

در حال حاضر گفته می‌شود ASMedia دو چیپست B550 و A520 را برای AMD طراحی کرده است که به ترتیب جایگزین B450 و A320 می‌شوند. B450 یک چیپست میان رده و A320 یک چیپست ارزان قیمت است.




منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار