کد خبر: ۲۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 15
پس از معرفی کارت گرافیک‌های سری RTX انویدیا و فراگیر شدن فناوری Raytracing، اکثر استودیوهای بازی سازی این قابلیت را به بازی‌های جدید خود اضافه کردند، حتی برخی از بازی‌های با دریافت بروزرسانی به این فناوری دسترسی پیدا کردند. حال به تازگی استودیو بازی سازی iD Software اعلام کرده است که بازی محبوب DOOM Eternal از این فناوری پشتیبانی خواهد کرد.

به گزارش آی تابناک : در کنفرانس E3 2019 شرکت بزرگ Bethesda شاهد معرفی نسخه جدید بازی محبوبWolfenstein: Youngblood بودیم، همچنین تیم سازنده بازی یعنی استودیو MachineGames اعلام کرد که نسخه جدید این بازی از قابلیت Raytracing نیز پشتیبانی خواهد کرد. حال به تازگی مشخص شده است که بازی DOOM Eternal هم از این فناوری پشتیبانی خواهد کرد، اما دقیقا مشخص نیست که این فناوری تا چه حدی در بازی DOOM Eternal استفاده شده است؛ به طور مثال فناوری Raytracing بر روی نور پردازی کل محیط بازی Metro: Exodus تاثیر داشت، اما در اکثر بازی‌ها این فناوری فقط در بخش سایه زنی‌ها و انعکاس تصاویر استفاده شده است.

بازی DOOM Eternal به لطف استفاده از موتور گرافیکی جدید استودیو iD Software موسوم به id Tech 7 گرافیک، نورپردازی، سایه زنی و جلوه‌های خیره کننده و بسیار زیبایی را به نمایش می‌گذارد و گرافیک این بازی بدون فناوری Raytracing هم بسیار جذاب و دیدنی است؛ همچنین در نسخه پیشین بازی Doom شاهد بهینه سازی بسیار مناسبی بودیم و این بازی بر روی اکثر سیستم‌ها حتی با مشخصاً پایین هم به خوبی اجرا می‌شد.

البته باید توجه داشت که نسخه پیشین این بازی که در سال 2016 به بازار عرضه شد از موتور گرافیکی id Tech 6 استفاده می‌کرد، اما موتور گرافیکی id Tech 7 علاوه بر بهبود کیفیت بافت‌ها و سایه زنی، از فناوری ویژه Raytracing نیز پشتیبانی می‌کند که در حال حاضر این قابلیت ویژه بر روی کارت گرافیک‌های سری RTX و سری GTX 10 شرکت انویدیا قابل استفاده است.




منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار