کد خبر: ۲۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 13
در حالی که همه توجهات به کاهش فروش آیفون در چین معطوف شده، این کمپانی در مناطق دیگر نیز با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند.

به گزارش آی تابناک : و بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی IDC در سه ماهه اول ۲۰۱۹ در بازارهای اروپا، خاورمیانه و آفریقا جمعا ۸۷.۵ میلیون دستگاه گوشی عرضه شده که نسبت به فصل اول ۲۰۱۸ با کاهش ۳.۳ درصدی مواجه بوده است.

عرضه گوشی‌های هواوی در یک سال ۶۶ درصد رشد داشته است

بیشترین کاهش به بازار موبایل خاورمیانه با افت ۱۸.۸ درصدی نسبت به سال قبل برمی گردد که احتمالا رکود بازار ایران در آن بی تاثیر نبوده است. در این مدت ۴۵.۹ میلیون فیچر فون هم فروخته شده که مقصد دو سوم آنها کشورهای آفریقایی بوده است.

IDC در گزارش خود از حال و روز ناخوش اپل در قاره سبز نیز خبر داده. بر اساس تحقیقات این شرکت فروش آیفون طی سه ماهه اول ۲۰۱۹ در اروپا هم مثل مناطق دیگر با کاهشی چشمگیر مواجه بوده تا حدی که سهم اپل از بازار موبایل اروپا با ۱۴.۷۴ درصد به پایین تر حد در پنج سال اخیر رسیده است.

دیگر نکته جالب ایستادن هواوی در رتبه دوم بازار اروپا است. این کمپانی با عرضه ۱۳.۵ میلیون دستگاه در سه ماهه مذکور ۲۵.۳۹ درصد بازار را در اختیار گرفته. اختلاف فاحش بین رتبه های دوم و سوم بدین معنی است که کمپانی چینی تنها طی ۱۲ ماه توانسته فروش خود در قاره سبز را ۶۶ درصد افزایش دهد در حالی که فروش آیفون با کاهش ۲۲.۷۳ درصدی در همین مدت مواجه بوده است. با این حال سایه سنگین تحریم ها بر سر هواوی باقی مانده و احتمالا در گزارش های آتی شاهد افت فروش موبایل های این شرکت و اختصاص سهم آنها از بازار پر رونق اروپا به رقبای دیگر خواهیم بود.

سامسونگ هم علی رغم کاهش ۶.۸ درصدی عرضه نسبت به سه ماهه اول ۲۰۱۸ کماکان جایگاه اول این لیست را در اختیار دارد. کمپانی کره ای در فصل اول ۲۰۱۹ توانسته با فروش ۱۵.۷ میلیون گوشی ۲۹.۴۷ درصد بازار را قبضه کند. 

بازار موبایل
در رده چهارم شیائومی قرار گرفته که با رشد ۳۳ درصدی تنها ۵.۵ درصد بازار موبایل را به خود جذب کرده و بعید است تهدیدی را متوجه اپل کند. جایگاه پنجم نیز از آن گوشی های نوکیا است که روزگاری بر این قاره حکمرانی می کردند.

در مجموع فروش گوشی های هوشمند در اروپا نسبت به سه ماهه اول ۲۰۱۸ با کاهش ۳ درصدی مواجه شده که با در نظر گرفتن خاورمیانه و آفریقا به منفی ۳.۳ می رسد. این رشد منفی احتمالا در آینده نزدیک نیز ادامه خواهد یافت هرچند که معرفی گوشی های 5G ورق را تا حدودی بر می گرداند.



منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار